חדש: הנוסעים יוכלו לעקוב אחר מיקום הרכבות

באתר ובאפליקצייה של הרכבת ניתן יהיה לראות גם את מידת העומס בקרונות ולהזמין מקומות ל"קרונות השקטים", השמורים גם במהלך הנסיעה

רכבת ישראל, צילום: מישל דוט קום

מעתה הנוסעים ברכבת יהיו הרבה יותר מעודכנים: אתר האינטרנט של רכבת ישראל והאפליקציה שלה יעודכנו במיקום הרכבות בזמן אמת. כמו כן, יסופק מידע על רמת העומס ברכבת.

המידע החדש מאפשר לראות את מיקום הרכבת בזמן אמת, מרגע יציאתה על גבי מסלול הנסיעה, בדומה לתוכנות הניווט. המידע הגרפי יראה גם את התחנות הבאות של הרכבת ואת קצב ההתקדמות הצפוי.  

האתר והאפליקציה המשודרגים כוללים גם מדד עומס, שמושתת על נתונים סטטיסטיים שבועיים ומנתח את המידע על עומסים לכל רכבת ורכבת ובהתאם לשעות, לנקודת המוצא וליעד. המידע הזה יאפשר לנוסעים לתכנן מסלולים גם בהתאם לרמות העומס.

עד כה היה אפשר לראות את העיכוב בדקות באפליקציה ובשלטים בתחנות הרכבות, אך לא היה אפשר לדעת את מיקום הרכבות בזמן אמת. השדרוג, שנעשה בהובלת אגף השיווק של רכבת ישראל, מאפשר גם רכישה מקוונת של כרטיסים לקרון מקומות שמורים, המוגדר כ"קרון שקט". הרכישה מתאפשרת מבעוד מועד, לפני העלייה לרכבת וגם בזמן הנסיעה עצמה. כך, למשל, נוסע שבמהלך הנסיעה החליט לשדרג את נסיעתו, יוכל לעשות זאת כעת. שירות הקרון השקט כרוך בתוספת של 5 שקלים למחיר הכרטיס הרגיל. 

בשנת 2017 הסיעה רכבת ישראל 65 מיליון נוסעים, עם ממוצע של 245 אלף נסיעות ביום. בימי עומס, דוגמת ימי רביעי וראשון, המספר אף מזנק ל־250 אלף נסיעות. חלק מהנוסעים יופתעו לגלות כי מדד דיוק הזמנים ברבעון האחרון עמד על 92.4%. בכל שנת 2017 עמד המדד בממוצע על 93.6%. שיטת חישוב הדיוק מתבצעת בסטנדרט עולמי אחיד. לפי סטנדרט זה, רכבות שמאחרות עד 5 דקות לא נספרות בממוצע.

השירותים החדשים באתר וביישומון הרכבת, שאליהם נכנסים בכל חודש קרוב למיליון משתמשים, מצטרפים לשירותים נוספים של רכבת ישראל. בשירותים המוצעים: רכישת כרטיסי נסיעה און ליין באמצעות רב־קו, קבלת מידע על שירותים בתחנות הרכבת ובסביבה הקרובה אליהן, שירות "תחנה מעוררת" המפעיל התראה בעת הגעת הרכבת לתחנה המבוקשת, מסלולי טיול בקרבת תחנות רכבת ועוד.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר