המהפכה גדולה מכפי שנדמה

בעידן החדש אין הצדקה לפער מחירים בין היבואן לרשתות, החשיפה למחירים בעולם תביא לשינוי המתבקש במלוא עוצמתו

מרכז מיון דואר ישראל , צילום: דני מרון

אין שום נתון אמין כיום על היקף הצריכה ברשת. כשאתם מבקשים לרכוש מכשיר חשמלי כלשהו, אתם עושים בירור ברשת וכשאתם מוצאים משהו מתאים ומחליטים לבצע רכישה, ברוב המקרים תרכשו מחנות כלשהי, או מרשת חנויות.

במקרה זה העסקה שלכם תירשם כאילו היא התבצעה בחנות. לא מדובר בעניין טכני גרידא, אלא במלחמת הישרדות של פלטפורמה ישנה שכמו תמיד, מתקשה להתאים עצמה לשינוי.

כשמדובר במכשירי חשמל, למשל, חשוב לרשתות להראות כוח מכירה מול היבואנים. אם היבואנים ידעו מהו היקף הסחר האמיתי של הרשתות הם עלולים להבין שאפשר אחרת - הם יכולים להקים בעצמם אתרי מכירה חזקים ולחסוך לעצמם וללקוחות. 

גם אם המידע הזה לא יגרום להם להפוך לקמעונאים בעצמם, הסכם עם בעלים של אתרי מכירה וירטואליים ייראה אחרת לגמרי מהסכם עם רשתות מסורתיות. 

בעידן החדש אין הצדקה לפער המחירים בין היבואן לאותן רשתות, לכן הרפורמה הזו מתבקשת. החשיפה למחירים בעולם היא זו שתביא לשינוי המתבקש במלוא עוצמתו. ברור שכבר כעת הרכישות ברשת גבוהות בעשרות מונים מאלה המדווחות. 

השבוע ביררתי עלות של פסנתר חשמלי בארץ. המחיר הנמוך ביותר שמצאתי הוא כ־6,400 שקלים. חיפשתי אותו בעולם ומצאתי אתר אמין בבריטניה שמציע אותו ב־3,300 שקלים.

אם גם היבוא יהיה הליך פשוט, שקוף וברור, לא תהיה שום מניעה להזמינו מחו"ל ולאלץ את שרשרת הספקים בארץ להתאים עצמם לעולם ולחשוף אותנו לרמת החיים המקובלת בעולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר