מעבירה את זה הלאה

"זה לא רק ליצור קורסים דיגיטליים, זה לאפשר לעצמך את אורח החיים שאת רוצה, לשלב בין משפחה וקריירה בלי רגשות אשם וליצור משהו שמעניק ערך, תמורה אמיתית ויצירתית למחיר", אומרת שיר יערי, מומחית לפיתוח נכסים דיגיטליים וחוויות למידה אינטראקטיביות

צילום: //

בשיתוף ברק רום

ב-Frame It, המיזם החדש שלה, היא מלווה בעלי עסקים שרוצים ליצור קורסים דיגיטליים איכותיים אך נעצרים בתהליך ההפקה של הקורס. “הכי חשוב לעבוד על התודעה”, היא מסבירה, “היציאה לאור עם קורס שעוטף את הידע שלך דורשת לא מעט אומץ, בעיקר בזמן שכל המתחרים עושים זאת ויש לחץ להיות טוב יותר”.

“צריך לעבוד על השדונים, על האמונות המגבילות, לצאת מאזור הנוחות שמפחיד. אחר כך צריך ליצור קורס הכי יפה, יסודי ומושקע, כזה שישאיר אבק דיגיטלי על המדף, שיבלוט בין כל הקורסים האחרים שקיימים כיום”.

מהלכי שיווק פורצי דרך

יערי החלה את דרכה מאחורי הקלעים וליוותה עסקים שנחשבים היום למובילי דעת קהל  מהשורה הראשונה, ביניהם המרכז ללימודי מסחר ועומר בר. היא יצרה מהלכי שיווק מהפכניים והתקדמה שלב אחר שלב לביסוס המוניטין שלה בעולם השיווק הדיגיטלי - אורזת היום את כל הידע שרכשה במהלך הזמן ומעבירה אותו הלאה, לנשים עצמאיות שרוצות לצאת לאור עם הידע שלהן, ולהרוויח את לחמן ממוצרי מידע איכותיים.

הקורסים שהיא מסייעת ללקוחותיה לפתח, במסגרת תוכנית ליווי מלאה בתוכן או ייעוץ פרטני, אמורים ליצור חוויית למידה אחרת. את לקוחותיה היא מלמדת להשתמש בכל האלמנטים היצירתיים האישיים והמקצועיים שלהן וליצור תוכניות וקורסים דיגיטליים שבאמת נותנים ערך.

היא לא עוצרת רק בקורסים דיגיטליים. “במהלך השנה האחרונה פיתחתי סטארט אפ מיוחד, שמבוסס על אלמנטים מעולם המשחק”, מספרת יערי שהגיעה אל העולם הזה במסלול מלא בתחנות חשובות, ממכירות ועד שיווק, מפיתוח מוצרים ועד ליצירת תוכניות למידה יצירתיות.

“אני בונה עכשיו יחד עם כמה בתי ספר שכבר הצטרפו לפרויקט אתר חדש לקורסים שיהיה מבוסס על אלמנטים מעולם המשחק, שיכולים לעזור לתלמידים בכל הגילאים להבין את החומר ולהפנים אותו ולקבל ערך אמיתי מכל השקעה בכל קורס”, היא אומרת.

מהן הטעויות שאנשים עושים כשהם ניגשים לתהליך של בניית קורס?

“הם קודם מצלמים את הסרטונים ואז מנסים למכור את הקורס. זה לא עובד ככה. קודם כל צריך לאסוף חומרים ולהכיר את הקהילה שלך. אם אין קהילה אז צריך להבין מיהם האנשים שמתעניינים בתחום ורק לאחר מכן מכך לבנות את התוכן בצורה שמעניינת את הלקוחות האלו, שרלוונטית, לא רק לשפוך את התוכן ולצלם אותו, אלא להבין מה חשוב ללקוח, מה הוא צריך”.

“טעות נוספת היא שהם יוצרים את הקורס ורק אחר כך חושבים איך למכור אותו. השיווק והמכירה הם חלק מתהליך הפקת הקורס, צריך להבין שאם לא נתכנן מראש את תהליך המכירה ונשלב אותו בעבודה נכונה על הקורס, הקורס פשוט לא יימכר”.

 יש היום כל כך הרבה כלים ליצור קורסים לבד. למה בעצם כדאי להיעזר באשת מקצוע כמוך?

“וואו שאלה מצוינת. התשובה לכך היא שכמו בכל דבר, אם תנסה לעשות אותו לבד אולי תצליח אבל אם תעזר באיש מקצוע הסיכוי להצליח הוא גבוה בהרבה יותר. יש לי ניסיון מעשי בשיווק של מאות מוצרים דיגיטליים. אני יודעת מה עובד ומה לא עובד בתחום השיווק. אני יודעת איך מוכרים מוצרים דיגיטליים במחירים של אלפי שקלים”.

קורסים דיגיטליים הולכים להיות חלק מהחיים שלנו - בכל תחום

דוגמה טובה לתהליכים שיווקיים שיצרה יערי כדי למכור מוצרים דיגיטליים היא התכנים הדיגיטליים של עומר בר שאיתו עבדה מאחורי הקלעים. בר, היום מבעלי המעבדה לשיווק דיגיטלי, יצר עסק שמתבסס כולו על הכשרות ותוכניות דיגיטליות. יערי הייתה זו שבנתה לו תכנית ליווי משולבת מה שיצר לו יציבות ברווחיות של הקורסים מאחורי הקלעים.

“ייצרתי המון כסף לעסקים שכבר בנו מוצרים דיגיטליים. עבודה עם איש מקצוע שיש לו ניסיון כזה מונעת טעויות,
זה חוסך המון זמן וכסף על נסיונות ועל טעויות של מתחילים וזה יצא הרבה יותר מקצועי ומדויק”.

הגעת לתחום בגיל מאד מאד צעיר. איך את רואה את השינויים בעולם של שיווק דיגיטלי מאז שאת התחלת ועד היום? ומה לדעתך הדבר הבא?

“אני חושבת שתחום המוצרים הדיגיטליים הוא רק בחיתוליו. הכל יהיה דיגיטלי. אנחנו מזמינים אוכל בטלפון, הקניונים נסגרים, רשתות קורסות. הכל עובר לאונליין, אפילו הקניות שלנו בסופר, אז אין סיבה שלא נעבור תהליכי טרנספורמציה משמעותיים בצורה דיגיטלית ואת כל הידע שלנו נרכוש בצורה הזו”.

“אני מאמינה שכל בתי הספר והאוניברסיטאות יעברו גם הם ללימודים דיגיטליים בשלב מסוים ויש כאלו שכבר עושים זאת. בעוד 5 שנים לדעתי הכל יהיה דיגיטלי ולכן אנשים גם יעברו אימונים אישיים של כושר אפילו דרך הנייד. שמי שייכנס עכשיו לתחום רק ירוויח לאורך זמן כיוון שמוצר דיגיטלי הוא נכס מניב לכל דבר וענין זה כמו לקנות דירה”.

כדי להנות מהליווי של יערי ולשמוע עוד על התהליך - תוכלו להירשם כאן

6steps.ravpage.co.il

בשיתוף ברק רום

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר