אחרי עשור: מכבי חיפה ירדה ליגה

לאחר 10 עונות בליגת העל, הירוקים נפרדו למרות 84:105 על גלבוע/גליל • נהריה הורידה אותם עם 76:77 באשדוד • מכבי ת"א (95:98 על נס ציונה) שמרה על סיכוי לסיים ראשונה • הפועל ת"א (76:81 על אילת) עדיין יכולה להשיג ביתיות • י-ם גברה על ראשל"צ 75:81

צילום: יוסי שקל // שחקני חיפה צופים בניצחון של נהריה

חיפה תחתית. שלשה אדירה של אלכס יאנג, שתי שניות לסיום, הקנתה נצחון חוץ ענק לעירוני נהריה 76:77 באשדוד וקבעה שני דברים: עירוני נהריה נשארת עונה נוספת בליגת העל ומכבי חיפה יורדת ללאומית אחרי עשור בליגה הבכירה למרות ניצחון 105:84 על גלבוע/גליל.

נהריה כבר היתה עם רגל וחצי בליגה השנייה בתחילת הסיבוב השלישי וראשיה כבר דיברו עם מאמנים אחרים. אריק אלפסי נשאר ויחד עם עוזרו שי סגלוביץ' וצירוף שני מאמנים מנטאליים החליטו על שחרורו של קורי וובסטר, התבססות על אנתוני בארבר והפיכתו של יפתח זיו לשחקן מוביל.  מאז נהריה ניצחה חמישה משחקים ונשארה.

מכבי חיפה ירדה מעשית אתמול אבל ההידרדרות שלה החלה למעשה רגע אחרי שסיימה כסגנית האלופה לפני שנה. ראשיה לא יכלו לעמוד בדרישות השכר של גרגורי ורגאס וג'ון דיבורתולומיאו ומיהרו להיפטר מחוזהו של עמית שמחון. הקבוצה שוב הימרה על זרים דרום אמריקניים בינוניים ונפלה בעמדת הרכז. היא היתה תלוייה ברודריגס וגאסקינס, שהתקשו להוביל אותה ברגעים הלחץ. 

הקבוצה נבנתה טלאי על טלאי, שיחררה שחקנים ונראתה רע רוב העונה. החלטתו של גף רוזן לעבור לסגל של חמישה זרים גרמה לבעיות קשות בחדר ההלבשה וצירופו של תרסון בורל החלש לפני כחודש וחצי היתה המט. במקום להביא שחקן שיוכל לבצע שינוי עברה חיפה להרכב של שישה זרים ורוטציה רחבה במקום לקצר אותה. ג'ף רוזן חייב את עופר רחימי לשתף את בורל, מה שעלה לקבוצה בהפסדים למכבי ת"א והפועל ת"א. רחימי התפטר, ברק פלג ניסה לעשות את המקסימום, אבל עם קבוצה מפולגת וזרים בינוניים הסיכוי שלו היה נמוך. 

אחרי עשר שנים נפלאות בליגה הראשונה בה זכתה באליפות והגיעה לגמר הפלייאוף שלוש פעמים (2009, 2014, 2017), חיפה יורדת ליגה ותנסה לבנות עצמה מחדש, אולי עם התערבות פחותה יותר של הבוסים ממיאמי.

מספיק בקושי. ספק אם מכבי ת"א ראויה לסיים את העונה במקום הראשון, אבל אתמול, אחרי 95:98 ביתי דחוק על נס ציונה, היא שמרה על סיכוי לכך. גם אם חולון תנצח היום את בני הרצליה, ההכרעה בפיסגה תידחה למחזור האחרון.

הצהובים היו קרובים מאוד להפסיד לנס ציונה כשפיגרו במשך רוב המשחק אבל הצליחו להתאושש ולהשיג את הניצחון בסיום.  

אירוע סמלי התרחש ברבע השלישי כאשר איתי שגב, ששותף לפחות משלוש דקות, הוחלף על ידי נבן ספאחיה, ירד לחדר ההלבשה במדעות ובסופו של דבר חזר לספסל. 

זוחלת למעלה. הפועל ירושלים ניצלה את הפסדה של אשדוד ועלתה למקום השלישי אחרי נצחון דחוק על מכבי ראשל"צ 75:81. האלופה שוב נראתה כבויה במשך שני רבעים וחצי, אבל לוקאס, דייסון ורוברטס ניצלו שוב קריסה של ראשל"צ ברבע השלישי כדי להוביל ולנצח. 

ראשל"צ איבדה אתמול סופית את הסיכוי לפלייאוף וירדה אתמול למקום ה־11. בלי שני הנצחונות של שמוליק ברנר על מכבי חיפה היא היתה מתמודדת על הירידה מול הירוקים במחזור האחרון. הפתיל הקצר של יצחק פרי לגבי מאמניו, שעבד עם אריק שיבק ב-2016 ואשתקד עם ברנר, לא עבד הפעם. 

צועדת עוד יותר למעלה. הפועל ת"א גברה בבית על הפועל אילת והשאירה לעצמה סיכוי טוב להשיג את הביתיות בפלייאוף.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר