פט בון במחווה לירושלים

הזמר האמריקני הוותיק, שאחראי ללהיטים משנות ה־50 וה־60 כמו "ספידי גונזלס", ינחת היום בארץ לרגל הופעה שלו ביום ירושלים • "לבצע את שיריי בירושלים, ועוד ביום ירושלים - זו הזדמנות יוצאת דופן" , אומר בון בן ה־84

צילום: יח"צ // "כל עם ישראל הם אחים שלי". פט בון

היום צפוי לנחות בישראל הזמר הוותיק פט בון לקראת הופעה מיוחדת שלו לרגל יום ירושלים ו־70 שנות עצמאות של ישראל, שתתקיים בירושלים ביום ראשון.

בון (84) זכור מלהיטיו משנות ה־50 וה־60 כמו Love Letters in the Sand, Don’t Forbid Me וכמובן "ספידי גונזלס". בתקופה ההיא הוא היה האמן השני הכי פופולרי במצעדי הפזמונים, קצת אחרי חברו הקרוב, אלביס פרסלי. הוא מכר יותר מ־45 מיליון עותקים מאלבומיו לאורך השנים ואפילו שיחק בתריסר סרטי קולנוע, כולל "מסע לבטן האדמה" מ־1959 על פי ספרו של ז'ול ורן ו"אהבה באפריל" מ־1957, שבו ביצע גם את שיר הנושא שהיה מועמד לאוסקר.

בשנים שבהן זכה למרבית החשיפה המקצועית מצא את עצמו מתחזק באמונתו הדתית כנוצרי אדוק, ומצא חיבור לאדמת ארץ הקודש. הוא ביקר בישראל פעמים רבות ומשתמש במעמדו כדי לקדם מאמצי פילנתרופיה והסברה למען ישראל. גם בביקור הנוכחי בארץ תתלווה אליו קבוצה של כ־180 נוצרים אוונגליסטים אוהבי ישראל, שאותה יארח בשיתוף הקרן לידידות של הרב יחיאל אקשטיין, המסייעת לשימור הקשר בין הדתות ומגייסת תרומות.

גולת הכותרת של הביקור היא מופע ההצדעה לישראל שיתקיים באולם "הנרי קראון" בתיאטרון ירושלים ביום ראשון ב־20:30, בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים ועם אורחים כמו שירי מימון, הפסנתרן האמריקני־יווני דינו קאטסונאקיס ומקהלת מורן. חלק מההכנסות יועבר לתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", המיועדת לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

"זהו סיבוב ההופעות האחרון שלי. אני כבר בשנות ה־80 לחיי אז כל דבר הוא כבר כנראה האחרון, בטח כאמן מבצע", אומר בון בהומור בראיון מיוחד לקראת ההופעה. "אבל אני עוד בהחלט מסוגל לשיר ואני מתכנן להופעה את כל השירים המוכרים שלי. לבצע את שיריי בירושלים - ועוד סביב יום ירושלים ולקראת העברת השגרירות האמריקנית לעיר - זו הזדמנות יוצאת דופן. יחד עם זאת המקום האהוב עלי בישראל הוא בהרי גולן ובכנרת, היכן שישו הלך על המים. זה למעשה לחוות בתלת מימד את כל הסיפורים שאנחנו מוקירים מהברית החדשה ולראות איפה הם התרחשו ב־HD, כמו שאומרים".

איך נוצר הקשר שלך לישראל?

"לעם היהודי אולי זו עדיין תעלומה, אבל החיבור בין הנצרות ליהדות נובע מהתנ"ך שלכם, על אף שיש הפרדה בין הברית הישנה לחדשה, יש אמונה שהגאולה תגיע מארץ הקודש. אני קורא בתנ"ך דרך קבע. בפעם הקודמת כשביקרתי אצלכם והופעתי בתל אביב, גיליתי שגם ידידי הטוב, ראש הממשלה נתניהו, מתמיד בקריאת התנ"ך. את נתניהו הכרתי עוד כשלמד באוניברסיטת MIT ומאז הוא נוהג לכנות אותי 'ספידי' על פי השיר המוכר שלי. הוא מאוד אוהב את השיר אז אני כמובן אבצע אותו במופע".

לדברי בון, "תמיד שמרתי על קשרים עם ראשי הממשלה בישראל, כולל אריק שרון ויצחק רבין זכרם לברכה. אני זוכר שסיפרתי לרבין כיצד ביצעתי את השיר 'זוהי אדמתי, אלוהים העניק לי את הארץ הזו' שחיברתי לנעימת הנושא מהסרט 'אקסודוס'. זה היה כשנשלחתי להופיע במוצב בגולן בסוף מלחמת יום כיפור. רבין היה חבר טוב, הייתי בארץ בנובמבר 95' והייתי אמור להיפגש איתו יומיים לאחר הרצח. כל עם ישראל הם למעשה אחים שלי, אני האח הנוצרי המאומץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר