סטודנטים ערבים צהלו בזמן הצפירה

סערה באוניברסיטת תל אביב בעקבות התנהגותם של חלק מהסטודנטים הערבים שמתגוררים במעונות • סטודנטית יהודייה: "אני בהלם ממה שראיתי ושמעתי"

"אנחנו מציעים לסטודנטים מרחבי העולם הזדמנות ללמוד על אירועי המלחמה, תוך חשיפה לעובדות מבוססות". אוני' ת"א, צילום: דוד שי

סערה באוניברסיטת תל אביב: סטודנטים המתגוררים במעונות טוענים כי סטודנטים ערבים לא כיבדו את מעמד הצפירה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. לדבריהם חלקם צהלו, המשיכו לרכב על אופניים ולשוחח אחד עם השני. 

בפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק של המעונות נכתב "אתם שלא יכולתם לעמוד דקה אחת. לכבד דקה אחת. שהיה דחוף לכם להמשיך לעשן, לרכב באופניים לפטפט עם חבר/ה תוך כדי הליכה בין העומדים. זכרו רק שבלעדי כל אלו שכבר אינם לא הייתה לכם מדינה".

הפוסט גרר תגובות מצד סטודנטים יהודים שטענו לזלזול מתריס. מנגד הם זכו לתגובות של סטודנטים ערבים שטענו כי הסטודנטים היהודים אינם מכבדים את יום הנכבה. 

סטודנטית הלומדת באוניברסיטה סיפרה: "אני בשוק ממה שראיתי ושמעתי. הסטודנטים הערבים ישבו סביב בריכת הנוי בחצר המעונות עישנו וצחקקו בקול  רם דיברו בפלאפונים, רכבו על אופניים בין העומדים.  וכשכתבנו על כך בפייסבוק של המעונות הם ענו לנו שביום הנכבה שלהם (הכוונה ליום העצמאות של המדינה) אנחנן  עושים על האש".

במקביל, תושבים בני מיעוטים שיגרו זיקוקי דינור בלוד, רמלה וכפר קאסם בזמן הצפירה וגרמו לסערה אליה התייחס ראש עיריית לוד כשאמר: "מי שעשה את זה יצטער על היום הזה, הם ישלמו על זה ביוקר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר