שדרוג המנפנף הישראלי

על פחמים או גז, במרפסת או מחוץ לבית - ביום העצמאות רבים עושים מנגל עם המשפחה והחברים • לפני שאתם קונים את הבשר והירקות, שווה לבדוק איזה גריל כדאי לרכוש

מנגל חשמלי עם מעמד של זקש 299 שקלים

יום העצמאות בפתח, ורובנו מתארגנים  למנהג הכי ישראלי בחג, "על האש". לשם כך צריך להצטייד בציוד הנדרש לכך, שהאלמנט המרכזי בו הוא - איך  לא - המנגל.

 

תמונת הישראלי המנפנף עברה שדרוג ניכר בשנים האחרונות, וההיצע של מוצרים לצליית בשר, דגים וירקות הוא רחב וכולל חידושים  רבים. אם בעבר את ה"על האש" שלנו עשינו  על פחמים, כיום יש אינסוף סוגים למנגלים, בין שתרצו לצלות את האוכל שלכם במקום פתוח ובין שדווקא במרפסת הפרטית.

 

מיטל בילמן, מנהלת השיווק של רשת הום  סנטר: "בתקופה זו אנו מרגישים בגידול של  פי שלושה ברכישות. ‭ 80‬ אחוזים מהאנשים עדיין נשארים נאמנים לגרילי הפחמים על כל  סוגיהם, ו-‭20‬ אחוזים קונים גרילי גז (יש לציין שההשוואה ביניהם בעייתית מבחינת המחיר  ומבחינת אופן השימוש במוצר)". עוד מוסיפה  בילמן: "היות שאסור להשתמש היום בגרילי פחמים במרפסות הביתיות, קיים ביקוש הולך וגובר לגרילי גז. ההמלצה שלי היא שעדיף לבחור גרילי גז מתקפלים ולא מאוד גדולים, כדי לתפוס פחות מקום במרפסת. היתרון בגריל גז לעומת פחמים הוא שאפשר להדליק ולכבות את הגריל אפילו בשביל פרגית, בעוד בגריל פחמים צריך להדליק את כל הפחמים  גם אם רוצים להכין כמות קטנה של בשר".

 

איתן קויאט, מנהל השיווק של המותג ‭ ,Coleman‬ מצטרף לדברים: "בחמש השנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בצריכת גרילי הגז לשימוש ביתי. מדובר בשוק שגדל בעשרות אחוזים בכל שנה ומציע מגוון גרילים בטווח  מחירים של ‭ 1,500‬ עד ‭ 5,900‬ שקלים".

 

בכל הנוגע לחידושים בתחום, מספר קויאט: "בחידושים המוצעים השנה אפשר למצוא גריל גז מוקטן המותאם במיוחד למרפסות וכולל שני מבערים בלבד, או גריל משולב גז ופחמים המאפשר ליהנות משני סוגי  הצלייה במכשיר אחד". קויאט מבהיר: "גריל גז נמדד בראש ובראשונה ביכולתו לצלות את המזון במידת העשייה הנכונה. יתרון נוסף הוא התמעטות העשן היוצא מהגריל, העלול  להפריע לשכנים".

גריל כולל עגלה  2,000 שקלים של כרמל דיירקט // צילום: יובל טוניס

לאלו שאינם מעוניינים לוותר על התענוג  שבגריל הפחמים, מסבירה בילמן: "גריל  פחמים רגיל עולה החל מ-‭30‬ שקלים ועד ‭ 70 ‬ שקלים למוצר גדול פי שניים ועם רגליים.  גרילי הגז עולים החל מ-‭1,800‬ שקלים.

 

"יש כיום גריל פחמים ללא עשן. מדובר במוצר אידיאלי לקמפינג ולמרפסת הביתית. היתרון הגדול שלו הוא שאפשר להפעיל אותו גם בחוץ וגם בבית. גריל זה כולל פחם מיוחד שאינו מוציא עשן, ואפשר להכין באמצעותו  אפילו פנקייקים. הוא אינו מתחמם, למעט  המשטח שלו, ואפשר לקחת אותו לכל מקום, שזה יתרון גדול. מחיר המוצר של המותג ‭ SAfire‬ הוא ‭ 600‬ שקלים, וכל פחם עולה כ‭18- ‬ שקלים ומספיק לשלוש שעות עבודה, ולכן זה שווה ערך לשק פחמים רגיל. מותג נוסף  שמחזיק גריל עם פחם מיוחד הוא ‭ Firechef ‬ ועלותו היא ‭ 460‬ שקלים".

 

מבעירים ומבהירים

 

"כשקונים גריל גז, יש כמה דברים שחשוב  לשים לב אליהם", מסביר קויאט: "גריל של שני מבערים מיועד בדרך כלל למרפסת או  לחצר קטנה, וטווח המחירים שלו הוא ‭ 1,500 ‬עד ‭ 2,500‬ שקלים. לגרילים הסטנדרטיים  יש ‭ 4-3‬ מבערים והם מוצעים בטווח מחירים של ‭ 2,500‬עד ‭ 4,000‬שקלים. ההבדל במספר המבערים הוא בגודל שטח הצלייה של הגריל". על האיכות הוא מוסיף: "הגרילים הפשוטים עשויים מפח צבוע, בעוד שהאיכותיים יותר עשויים מיציקות פלדה ואלומיניום ואף מנירוסטה באיכות גבוהה". 

חצי חינם מנגל גמבו עם רגליים מתקפלות 99 שקלים // צילום: יח"צ 

יובל סלע-טוניס, מבעלי חברת כרמל  דיירקט המייבאת גרילי גז, טאבונים ומעשנות,  מציין: "בזכות טכנולוגיה חדשנית הנקראת ‭ Inter Grill‬ אין צורך במפזרי להבה מאחר שהחום עולה ישירות לרשת הצלייה בצורה שווה, לא נוגע במבערים ולכן שומר עליהם  וחוסך ב-‭15‬ אחוזים את צריכת הגז. נוסף על כך, בשיטה זו נוצרות פחות בעירות של שומן  על המבערים ויש פחות עשן במהלך הצלייה".

 

בין שבחרתם בגריל פחמים ובין שבגריל פחמים מיוחד או בגריל גז, העיקר שיהיה לכם טעים ונעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר