חג שמח לרשתות השיווק: חג הפסח הסתכם בעלייה גבוהה מהרגיל במכירות ברשתות המזון ובקניונים לעומת אשתקד. מדובר בקצב עלייה גדול מקצב הגידול באוכלוסייה.
רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה אמר כי "בחג הפסח השנה חלה עלייה של כ-15% במכירות בהשוואה לאשתקד. מדובר בקניות לערבי החג ולפיקניקים. גם רבים מהנוסעים לחו"ל הצטיידו במזון כמו קופסאות שימורים, מצות, יין, עוגות כשרות לפסח ועוד, לציבור שומרי הכשרות".
עוד הוסיף לוי: "בקניות באינטרנט חל גידול של כ-45% במכירות בהשוואה לאשתקד כי הגדלנו את טווח המשלוחים. בנוסף, חלה עלייה של 200% בקניית כלים חד-פעמיים, גם בגלל הכשרות וגם בגלל העיצוב שהפך את האירוח באמצעות כלים חד פעמיים ללגיטימי יותר. אנשים כבר לא מתביישים לשים כלים חד פעמיים על השולחן".
גם לפי נתוני חברת "הנמל" חלה עלייה במכירות של כלים חד פעמיים. לפי נתוני החברה, חלה עלייה של 50% במכירת כלים חד פעמיים בחג הפסח. המוצר המוביל במכירות הסכו"ם הן הכפיות שהגיעו ל 46% מהמכירות. לאחר מכן מדורגים המזלגות עם 26% מהמכירות, כפות עם 20% מהמכירות וסכינים עם 8% מהמכירות.
עלייה במכירות דווחה גם ברשת טיב טעם. לדברי עדי כהן, מנכ"ל רשת טיב טעם, "בחול המועד חל גידול דו ספרתי במכירות לעומת שנה שעברה. בין הסיבות אפשר למנות את מזג האוויר שהיה נעים, כך שרבים יצאו לפיקניקים ולטיולים. בנוסף, חול המועד יצא ארוך השנה. אנשים צבאו על החנויות שלנו היות ועבדנו כרגיל במהלך החג. החזקנו מוצרי בשר ועוף בזמינות גבוהה. נערכנו עם מלאי מגוון והביקוש היה בהתאם״. על אופי הקניות אמר כהן "הצרכנים קנו מגוון מוצרי בשר ומוצרי פיקניק. בנוסף, רבים מהלקוחות היו כאלה שבאו להשלים קניות ברגע האחרון, בשל זמינות שעות הפתיחה. גם המכירות באינטרנט שברו שיאים. צרכנים רבים רצו לקבל את הקניות עד הבית".
מלבד טיולים, רבים בחרו לבלות בחג בקניונים. לדברי עופר שחטר, מנכ"ל חברת פרומול לניהול מרכזי קניות, "השנה החג היה ארוך וכלל ארבעה וחצי ימי עבודה בלבד. לכן, היו יותר מבקרים ויותר מכירות; מדובר בעלייה של עשרות אחוזים בהשוואה לאשתקד. המסעדות ובתי הקפה שהיו פתוחים במהלך החג נהנו מתפוסה גבוהה במשך כל ימי החג".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
