87 מיליון חשבונות פייסבוק נחשפו בפרשת קיימברידג' אנליטיקה

פייסבוק הודיעה שכמות המשתמשים שנתוניהם נחשפו לגורמים זרים גדולה יותר – 87 מיליון ולא 50 מיליון המוערכים עד כה

מארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק// צילום: REUTERS/Stephen Lam

פייסבוק מודיעה הערב (רביעי) כי בניגוד למספר המקורי של 50 מיליון חשבונות שפרטיהם האישיים נחשפו בפני גורמים פוליטיים על ידי קיימברידג' אנליטיקה המספר גבוה יותר: 87 מיליון חשבונות, מספר כמעט כפול.

 

זהו האישור הראשון מטעם הרשת החברתית להיקפה המאסיבי של דליפת המידע שנמסר לחברת הייעוץ המפוקפקת בהסכמת פייסבוק. כ-270,000 איש הורידו את שאלון האישיות שפרסם החוקר שהעביר את הממצאים לקיימברידג' אנליטיקה, וחלקו עם הרשת החברתית את פרטיהם האישיים.

 

עוד הודיעה פייסבוק, בשקיפות לא אופיינית, שהיא תודיע למשתמשים שנפגעו מהחשיפה הלא מוסכמת בראש זרם החדשות שלהם, כי פרטיהם נחשפו, זאת, החל מה-9 באפריל. 

 

חשיפה זו מגיעה בתזמון מעניין, באותו יום שבו נקבע תאריך לעדות שייתן מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק בפני הקונגרס האמריקני על המידע שמסרה חברתו לגורמים פוליטיים, וששימש להטיית הליכים דמוקרטיים בארצות הברית ומחוצה לה. עוד שאלה שצוקרברג יצטרך לענות עליה – עוד כמה פרשות ומסירות מידע דומות למקרה של קיימברידג' אנליטיקה התרחשו? 

 

בניסיון לתקן את הנזק ולהשיב לעצמה את האמינות ואת הביטחון של משתמשיה, פייסבוק הודיעה הערב גם על שורה של שינויים וגילויים למשתמשים על אודות המידע שהם משתפים, איזה נתונים היא אוספת וכיצד הם נחלקים עם גורמי צד שלישי, בראשם מפרסמים, אבל גם גורמים נוספים, כמו חברת קיימברידג' אנליטיקה.

 

כזכור בשבועות האחרונים, התברר כי חברת הייעוץ הפוליטית קיימברידג' אנליטיקה, שפעלה עבור מסע הבחירות לנשיאות של דונלד טראמפ והשפיעה פוליטית על הליכים נוספים כמו משאל העם הבריטי לעזיבת האיחוד האירופי (ברקזיט) והבחירות לנשיאות בניגריה, קיבלה גישה לנתונים האישיים של 50 מיליון (כעת, 87 מיליון) משתמשי פייסבוק והעבירה אותם לגורמי צד שלישי, בניגוד להסכמים, ושמרה את המידע שנמסר לה על אף דרישה למחקו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר