צעצוע של חג

מתארחים לאורך החג ולא יודעים איזה מתנה לקנות לילדים? • חיפשנו ומצאנו עשרה צעצועים חדשים שילהיבו את הקטנטנים (וגם את הגדולים יותר), וישאירו את החור במצה במקום בכיס

המעבדה המטורללת

חג הפסח לא מסתיים בליל הסדר, את זה כולנו יודעים.. מתנות למארחים כבר סגרתם אבל מה רוכשים לילדים? זה מתחיל במתנות האפיקומן ומסתיים רק במימונה. 

כתבת: זיוה מוגרבי-קובני // צילום: שמואל בוכריס

"מחיר ממוצע של מתנת ילדים עומד על 60 שקלים לילד", אומרת נועה בן אבו , סמנכ"לית השיווק ברשת "עידן 2000". לדבריה, "בשבוע האחרון יש גידול של בין 20 ל־30 אחוזים ברכישת צעצועים, בעוד המחיר צונח בעקבות מבצעים רבים לחגים".  

לדברים מצטרפת  סיגל כספי, מנכ"לית רשת "טויס אר אס", שמבהירה כי "פעלנו כדי שלהורים, לסבים ולסבתות תהיה אפשרות לרכוש לא רק מתנת אפיקומן אחת, אלא גם מתנת חג למספר רב של ילדים נכדים בגילים שונים ובהוצאה כספית סבירה".

מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים בלשכת המסחר בתל אביב, מציין כי מגוון המשחקים הרחב והמחירים האטרקטיביים השנה נובעים, בין השאר, גם בשל התחרות על ליבו של הצרכן, שבשנים האחרונות יותר ויותר קונה דרך אתרים מקוונים מחו"ל. "זה לא סוד שיש רכישות דרך אתרים", הוא אומר, "אבל עדיין לא בקנה מידה רחב כי כשמדובר בילדים אנשים עדיין מעדיפים לקנות צעצועים שעברו בדיקה ואישור של מכון התקנים, ויש גם את החוויה של ללכת לחנות ולתת לילד להסתובב, לחוש ולגעת בצעצוע לפני שהוא בוחר".  

כחודש לפני ליל הסדר נערכת מדי שנה תערוכת צעצועים גדולה בת שלושה ימים בהרצליה ובשפיים, שבה מציגים יבואני ומשווקי הצעצועים את הצעצועים החדשים. הלכנו לראות, להתרשם ולשחק וחזרנו הביתה בעיניים מנצנצות ובלב מלא געגוע לרגע שבו היינו שוב, לרגע, ילדים. אז לפני שאתם יוצאים לגהץ את הכרטיס, בחרנו את עשרת המשחקים החדשים שהוצגו בתערוכה, שישמחו וילהיבו את הקטנים.  

"אקספלור טויס" מציעה את ה"Yogurtinis", בובות תינוקות רכות, מפיצות ריח ובעלות עיניים ריאליסטיות וגוף שמנמן וחמוד. לכל בובה תלבושת ומוצץ גומי הניתנים להסרה ואביזרים נלווים. מגיל שנתיים ומעלה.

מחיר: 69-59 ש'

ב"המעבדה המטורללת" יש למצוא בזריזות את האמבה שברחה. איך? לפי סימון הצבע, הצורה והטקסטורה המופיעים על גבי הקוביות. השחקן הראשון שנוגע באמבה הנכונה זוכה באסימון, מי שצובר חמישה אסימונים מנצח. מגיל 8 ומעלה. 

מחיר: 60 ש', פוקסמיינד 

"שולחן פעילות" לפעוטות הוא משחק עשיר בהפעלות אינטראקטיביות ובתכנים לימודיים במגוון נושאים, כגון כלי נגינה, בעלי חיים, מספרים, צורות, צבעים, כלי תחבורה ועוד. כמו כן, הוא משמיע עשרה שירי ילדים מוכרים. 

מחיר: 239 ש', ספארק טויס" 

ערכת ההרכבה "קיובוידז" של "Engino" מאפשרת יצירת מגוון מודלים בתלת־ממד, כגון מכוניות, בעלי חיים, רכבות, דמויות, מבנים ועוד. לבני 6-3.

מחיר: 170-150 ש', גטר קונסיומר

לחובבי הלגו, "BrickHeadz" זו ערכה להרכבה וליצירת אוסף בובות מדמויות מ"מלחמת הכוכבים", גיבורי מארוול, וונדר וומן ונסיכות דיסני. כל מאפייני הדמות, למשל התסרוקת והתלבושת, בנויים מחלקי לגו קטנים. מגיל 10 ומעלה.

מחיר: החל מ־79 ש', צעצועי אילנית

מנורת הלילה האישית מבית דיאמנט היא מנורה אינטראקטיבית. היא נדלקת כשהילד נותן נשיקה לדמות, ואותה דמות צוחקת כשהילד מסובב את ראשה ועוד. מגיל שנתיים ומעלה.

מחיר: 49.90 ש'  

אוהבים לזרוק אבל לא להביא? קבלו בומרנג אלקטרוני מואר בתאורה צבעונית ומופעל באמצעות שלט, המבצע סיבובים והתהפכויות באוויר. מגיל 12 ומעלה.

מחיר: 99 ש', טופ פליי ישראל 

עם ערכת העיצוב בתלת־ממד מבית משחקי "יצירה־אורדע" אפשר, באמצעות עט־מדפסת, ליצור מגוון תכשיטים בעיצוב אישי. מגיל 8 ומעלה.

מחיר: 220 ש'

"סטאקס" הוא משחק מאתגר במיוחד, גם למבוגרים, מבית "קודקוד". יש לערום את הלבנים לגובה במבנה מאוזן ויציב, כך שייווצר קו רציף אחד בקדמת המבנה. השחקן המהיר ביותר מנצח. מגיל 8 ומעלה.

מחיר: 119 ש' 

לכל ילד שרוצה לגדל כלב בבית והוריו לא מסכימים, "סנאפלס הכלב" מבית "ליטל לייב פטס" מגיע עם חיישן ייחודי שגורם לכלב להשמיע קולות, להזיז אישונים ולהגיב לליטופים. הכי קרוב לכלב אמיתי. מגיל 3 ומעלה.

מחיר: 380 ש', הנסיך הקטן

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר