הישג לישראל: אושר "חוק טיילור פורס"

הסנאט הצביע על החוק במסגרת העברת תקציב מדינה חדש בהיקף של 1.3 ביליוני דולרים • החוק קורא לשלול סיוע מהרשות הפלשתינית כל עוד היא מעודדת טרור

בניין הקפיטול האמריקני , צילום: רויטרס

הסנאט האמריקני הצטרף היום (שישי) לבית הנבחרים ואישר חוק תקציב בהיקף של 1.3 ביליארד דולק הכולל הגדלה משמעותית של תקציב הביטחון.

החוק הועבר לבית הלבן על מנת לקבל את חתימתו של הנשיא, דונלד טראמפ, חתימה שתמנע את השבתת הממשל הצפויה להיכנס לתוקפה הלילה בחצות, שעון החוף המזרחי. 

 בתוך סעיפי החוק, עברה סופית הצעת החוק על שם טיילור פורס, שקוראת לשלול סיוע של מחלקת המדינה האמריקנית לפלשתינים כל עוד הרשות מעבירה משכורות למשפחות מחבלים. 

ביום רביעי הודיע הסנאטור לינדזי גרהאם, אחד מיוזמי ההצעה, שחלה התקדמות במגעים על החקיקה, וציין כי הוא אופטימי באישורה הסופי. לפי הסיכומים החדשים שהושגו עם הדמוקרטים, הצעת החוק, שעברה כבר בבית הנבחרים לפני מספר חודשים, שולבה עם הצעות חוק אחרות שנוגעות למגוון תחומי פעילות של הממשל ולכן צפויה לעלות להצבעה עד סוף השבוע בסנאט. אם תעבור - תישלח לחתימת הנשיא טראמפ.

החוק נקרא על שם הסטודנט האמריקני טיילור פורס, שנרצח בפיגוע בכיכר השעון ביפו במרץ 2016. פורס, נוצרי, בוגר ווסט פוינט ששירת באפגניסטן ובעיראק. הוריו של פורס, יחד עם הסנאטור גרהאם מדרום קרוליינה, התגייסו לחוקק את החוק, שהקהילה הפרו-ישראלית כולה עמדה מאחוריו.

הסנטור האמריקני הרפובליקני לינדזי גראהם במלון המלך דוד בירושלים // צילום (ארכיון): דודי ועקנין

מיכה אבני, שבאוקטובר 2015 שכל את אביו, ריצ'רד לייקין, פעיל שלום שנרצח בפיגוע באוטובוס בקו 78 בשכונת ארמון הנציב בירושלים, אמר בעקבות האישור הצפוי לחוק: "זה יום היסטורי. לאחר שאבי נרצח שאלתי את הנשיא אובמה במאמר דעה: 'איך זה יכול  להיות שבתור אזרח אמריקני אני משלם מיסים לממשלת ארה"ב ואתם לוקחים את כסף הזה ומשלמים אותו כשכר למחבל שרצח את אבי, גם הוא אזרח אמריקני? אני גאה שתרמתי חלק קטן לתהליך החשוב הזה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר