GCX: עושים סדר במשלוחי חבילות מחו”ל

GCX היא חברת בלדרות המתמחה בעיקר בשירות למשלוחי B2C (משלוחים המוזמנים ברשת מחו"ל). החברה מתמחה במשלוחים הנרכשים ברשת והיא בעלת ניסיון מקצועי בתחום הסיווג על פי דרישות וחוקי המכס הישראלי

צילום: //

חברת GCX הינה חברת הבלדרות הישראלית הגדולה ביותר בשוק ופועלת עפ”י חוקי מדינת ישראל ולפיכך נתוני החברה כפי שפורסמו משקפים את כלל הפעילות בענף. מהחברה נמסר כי הנתונים מתייחסים להיקף הרכישות על ידי לקוחות פרטיים בישראל שנמסרו לנמענים באמצעות GCX (גלובל קורייר אקספרס) בלבד שהיא סוכן מכס מורשה.

הישראלים אימצו בכבוד רב את האפשרות לרכוש מוצרים בחו”ל ללא מע”מ ומיסים. הנגישות הגבוהה לאתרי קניות ברשת והאמון שנבנה עם השנים באבטחה עושים את שלהם. יחד עם זאת, עדיין קיימים פערים בידע  של הצרכן הישראלי את חובות החוק ביבוא אישי ויש צורך שהמשרדים הממשלתיים הנוגעים בנושא, במיוחד משרד הכלכלה, יגביר את השקיפות והנגישות של הצרכנים למידע בין היתר באמצעות מהלכי הסברה נרחבים.

באתרים בחו”ל לא בהכרח יצויין באתר שיש לשלם עבור מיסים / דמי טיפול בארץ, אך לחברת GCX אין כל שליטה על פרסום זה. GCX פועלת עפ”י חוקי מדינת ישראל ובגין השירות גובים עמלת דמי טיפול.

מדוע צריך לשלם מיסים על חבילות מחו”ל?

עפ”י חוקי מדינת ישראל ישנם מיסים שונים החלים על טובין ביבוא כגון: מע”מ, מס קניה. בנוסף קיימים היטלים מטעם רשויות כגון: משרד הבריאות ומשרד התחבורה. ישנן גם דרישות תקן כחוק.

בייבוא טובין בדואר או במשלוח אוויר חל פטור מתשלום מסים על טובין שערכם אינו עולה על 75$ (למעט טבק ואלכוהול/ משלוחים המכילים טובין המצריך אישור של משרד ממשלתי כמו תחבורה/תקשורת/ בריאות ועוד). אם ערך הטובין הינו בין 75$ ל-500$ יהיו הטובין פטורים מתשלום מכס, אבל חייבים בתשלום מס קנייה (אם חל), ומע”מ )המע”מ מחושב מתוך ערך CIF הכולל את עלות הטובין + ערך הובלה וערך יחסי לביטוח). טובין שערכם עולה מעל 500$ חייבים בתשלום מלוא המסים החלים עליהם בדומה ליבוא המסחרי, גם אם נשלחו ללא תמורה מאדם פרטי ואפילו אם הם משומשים. חישוב המיסים עפ”י חוק הינו על בסיס ערך המוצר פלוס ערך ההובלה. כל מוצר בעל ערך של מעל 75$ חייב במע”מ כחוק. 

מידע נוסף לגבי חוק המכס נמצאים באתר רשות המסים בכתובת:

https://taxes.gov.il/customs/PersonalImport/Pages/yebueshe_guide.aspx

דמי טיפול ושחרור שגובה חברת GCX הינם עבור ביצוע הליך השחרור ותשלום המיסים בשם הרוכש לרשות המיסים כחוק. התשלום לרשות המיסים כולל: אגרת רשימון, אגרת מחשב ואגרת ביטחון.

הליך השחרור כרוך בפעולות פיזיות מול המכס המצריכות משאב אנושי ומערכות טכנולוגיות. כמו כן, בכל תשלום קיימים גם סעיפי אגרה נוספים המתלווים לחיובי הרשות ו/או המשרד הממשלתי הרלוונטי. לצורך שחרור הטובין עפ”י חוק ישנם תשלומים נוספים - המשולמים לגורמים שצוינו לעיל, שצריך להביא בחשבון, כגון: אגרת רשימון, אגרת מחשב ואגרת בטחון, אגרת ניטול של מסוף המטענים, אחסנה (במידה שהמשלוח לא שוחרר תוך פרק הזמן הקצוב למשלוח בלדרות כחוק)-  על עלויות אלה אין ל GCX כל שליטה. לעלויות אלה מתווספת עמלת טיפול של החברה בגין הטיפול המקצועי. הפעילות מול המכס ומשרדי הממשלה השונים מתבצעת מתוקף היותה של החברה סוכן מכס מורשה, המחויב לשדר למכס את הנתונים ולפעול מול משרדי הממשלה לפי הנהלים המחייבים ובפורמטים כפי שהמכס קבע. לצורך כך מעסיקה החברה עובדים מקצועיים, פקידי רישוי וסוכני מכס ומשתמשת במערכות מידע מתקדמות המייעלות את התהליכים.

בנוסף, על פי חוקי מכס ישראל, טובין מסוימים חייבים בהצגת אישור רשות מוסמכת בעת שחרורם מפיקוח המכס. לדוגמא: חלקי חילוף לרכב, מוצרי תקשורת, ועוד. היבואן מחויב להציג אישורים אלו מול גורמי המכס בתהליך השחרור שיתבצע על ידי חברת GCX גם אם המשלוח לא עבר את תקרת המס.

הליך זה כרוך בהגעה של נציג ממשרד ממשלתי הנדרש על פי חוק, ונציג מטעם GCX יבצע עבורך בדיקה זו  בתשלום.

האם חייבים להשתמש בשירותי עמיל מכס של GCX?

כל אחד רשאי לשחרר  את המשלוח עצמאית ולהסתייע בלשכת המסחר . השירות של לשכת המסחר כרוך בתשלום.  במקרה זה  לא תחויב בדמי טיפול מצד GCX. אולם אם תבחר כן להשתמש בשירותי העמילות של GCX כפי שהמוכר בחר,  מיד לאחר התשלום, המשלוח ייכנס לתהליך שחרור מול המכס. ומיד לאחר השחרור המשלוח יצא מנתב”ג להפצה. בדרך כלל הליך ללא עיכובים ובעיות מיוחדות מסתיים תוך פרק זמן קצר. מצידנו יעשה כל מאמץ לבצע כמה שאפשר מהר יותר. במידה והמשלוח יידרש לבדיקה פיזית של המכס אנו נמשיך לטפל אך זה עלול לקחת מספר ימים נוספים - ללא שליטתנו אלא לפי החלטת המכס בלבד. כל העת ביכולתך להתעדכן דרך מעקב באתר.

לא מעוניין לשלם ומעוניין להחזיר את המשלוח לספק?

אנו נעדכן סירוב לתשלום לנציגינו בחו”ל שינחו אותנו בהחלטת הספק/המוכר. עד אז ועל פי חוק המשלוח יאוחסן במסוף המטענים תחת פיקוח המכס עד להודעה חדשה. חשוב לציין כי במידה ותתחרט ותבקש לשחרר בהמשך את המשלוח יצטרפו לדמי השחרור, דמי אחסנה על כל יום שהמשלוח אוחסן במכס. אנו ממליצים לך במקביל לפנות למוכר/ספק ולפתוח בקשה להחזרה. החל מרגע החלטתך לסרב להשתמש בשירותינו לשחרור המשלוח, אנו מונחים שלא לקבל הנחיות מהקונה אלא מהמוכר בלבד ולכן לצערנו אין באפשרותנו לסייע לך. באפשרותך לזרז את הליך באמצעות פנייה למוכר בלבד ולא אלינו.

GCX  משדרגת את מערך שירות הלקוחות בשביל כלל הרוכשים

הגידול המהיר בהיקף ההזמנות, המשלוחים והחבילות מחייב את חברות השילוח להשקיע בשדרוג השירות ללקוח הסופי כדי לעמוד בקצב הגידול, הרואה בהן כתובת עיקרית לבירור ותלונה, בהיותם גופים זמינים למענה בעברית. על בסיס זה ביצעה חברת GCX בשנה החולפת השקעות נרחבות בשדרוג מערך שירות הלקוחות, תוך הטמעה של כלים דיגיטליים מתקדמים שמאפשרים ללקוח שירות מעקב אישי אחר החבילה, אפשרות לצ’ט אינטרנטי עם נציג שירות וזאת במטרה לשפר את חווית השירות.  GCX מגדילה לעשות ואף מציינת קישורים באתר החברה ללשכת המסחר וכן לאתר רשות המיסים לעניין חוקיות היבוא והמיסים וכן קישור לאתר מסוף המטענים “ממן” לעניין חיובי אגרת ניטול ודמי אחסנה במידת הצורך.

 מהחברה נמסר כי הנתונים מתייחסים להיקף הרכישות על ידי לקוחות פרטיים בישראל, שנמסרו לנמענים באמצעות GCX (גלובל קורייר אקספרס) בלבד, שהיא חברת הבלדרות הישראלית הגדולה בשוק, ולפיכך הם משקפים את הפעילות בענף כולו. באתר הבית של החברה ניתן למצוא מענה לשאלות נפוצות בצ’אט ולהמשיך לדוור במייל בפנייתכם. על כל פניה שמתקבלת נשלח אישור קבלה  מידי לפנייה, מטעם החברה, עם מספר מעקב.

גלגולה של חבילה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר