קצין הביטחון שנחשד בפרשת "המסרונים 2" שוחרר למעצר בית

משה צמרת, קב"ט מחוז חיפה בבתי המשפט, נחשד כי שלח מסרונים לשופט אמיר טובי וביקש לבטל צו מעצר • סנגורו של צמרת: "המסרונים מזויפים" • השופט טובי: "איני מזהה בהודעות את סגנוני"

השופט אמיר טובי // צילום: מישל דוט קום

בית המשפט בעכו שחרר למעצר בית בהסכמת המשטרה והפרקליטות את משה צמרת, סגן ראש אגף בטחון וקב"ט מחוז חיפה בהנהלת בתי המשפט, שנחשד בפרשת "המסרונים 2". לטענת סנגורו שלומי שרון, המסרונים שהוצגו לכאורה כהתכתבות בינו לשופט אמיר טובי הם מזויפים. השופט זיאד סלאח אמר בדיון: ״מדובר במצב מורכב ולא פשוט של היכרות אישית עם המעורבים״.

 

כזכור היועץ המשפטי הורה באחרונה לחקור פרשה בה אזרח טען כי השיג התכתבות בין צמרת לשופט טובי, לפיו, לכאורה, פעלו השניים לשיבוש הליכי דין. המידע הגיע לפרקליטות המדינה, ומאחר ועלה חשד לשיבוש הליכי משפט והטיית תוצאות משפט, החליטו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה להורות למשטרת ישראל לפתוח בחקירה.

 

הפרשה החלה כשאסף אמבר, שנאשם בזיוף ובקבלת דבר במרמה, הציג הודעות וואטסאפ מהם עולה כי השופט טובי התכתב בעניינו עם צמרת, ודורש שהשופט יפסול את עצמו. אמבר קיבל אישור לצאת לחו"ל לפני שנפתח משפטו והוא טס לתאילנד, שם לטענתו נפצע, ובשל כך לא התייצב לפתיחת משפטו, בו פסק לו השופט טובי 10,000 שקל קנס.

 

על פי החשד, צמרת פנה לשופט אמיר טובי וניסה לגרום לביטול צו מעצר שהוצא על פי דין נגד אסף אמבר. יצוין, כי השופט קיבל החלטה שלא לבטל את צו המעצר.

 

השופט טובי הכחיש את המיוחס לו: "המסרונים המופיעים בבקשה לפסילה אינם מצויים במכשיר הטלפון שברשותי, תוכן המסרונים אינו זכור לי, ואף איני מזהה בהם את סגנוני. הטענות המועלות בבקשה מחייבות בירור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר