ה-CIA מצא את אחת מצוללות האוצר של פבלו אסקובר

ה-CIA חשף במצולות את אחד מכלי השיט ששימשו את ברון הסמים, גיבור הסדרה "נרקוס", להחביא את הונו הרב

משמאל, ברון הסמים פאבלו אסקובר // צילום: רויטרס // משמאל, ברון הסמים פאבלו אסקובר // צילום: רויטרס

צוללני ארגון הביון האמריקני הCIA מצאו לאחרונה את אחת מצוללות ההברחה של ברון הסמים האגדי פבלו אסקובר כשסכום הכסף האמור להיות בבטנה הוא חלק מסכום דמיוני של 70 מיליארד דולר אמריקנים שהוא השווי של האוצר שהחזיק ברון הסמים ברחבי מולדתו באתרים חסויים. 

אסקובר עמד בשנות ה80 בראש קרטל הסמים הידוע לשימצה מדיין שהיה אחראי על הברחה של 80 אחוז מהסמים לארצות הברית. הקרטל הרוויח כ450 מיליון דולר לשבוע כשהמסלול היה העברת הסמים לפורטו ריקו ומשם בסירות מנוע לחופי ארה"ב עצמה. הרווחים העצומים הללו גרמו לאסקובר, שחשש מהתנקשות מחייו, על ידי האמריקנים, להחביא את אוצרותיו ורווחי הסמים שלו בכל רחבי קולומביה. 

אחד האתרים הוא אתר תת מימי שבו הכסף הוחבא בקופסאות מיוחדות והורד לשם על ידי צוללות קטנות. השימוש בצוללות מהסוג הזה היה אהוב מאד על ברון הסמים עקב הקלות שבהפעלתם וכן בעקבות העובדה שהיה קשה מאד לזהות אותן במים.

2 טון קוקאין בכל צוללת

במסגרת החיפושים שוחח הCIA עם גברים ונשים שעבדו אצל אסקובר ואף נסע איתם לקולומביה כדי לחקור את המקומות החשודים כמסתור לאוצרות הרבים שלו שכללו זהב, מיליארדי דולרים במזומן, רובים ותכשיטים. אחת הסיבות לחשד כי חלק מהאוצר נמצא מתחת למים נובע מהעובדה שאסקובר העביר בכל צוללת כ2 טון של קוקאין והצוללות שימשו אותו בצורה תדירה כדי להניע דברים. 

החיפושים של ארגון הביון עלו על תגלית גדולה אחרי שאחד האנשים שעבדו עם הברון המת הצביע על אתר בים שבו אכן הוטמנו אוצרות. סוכני הארגון נסעו למקום והורידו מצלמות למים ואכן נמצאו באתר סימנים רבים על כך שברון הסמים החביא שם מטמון גדול. גילוי המקום התאפשר בעקבות סערה תת ימית שחשפה במקום קופסאות מתכת סגורות.

אמנם לא מדובר עדיין באוצר ממש אבל מדובר בפריצת דרך בחיפוש אחרי האוצר הגדול שאף פעם לא נמצא. הסוכנים מאמינים כי הם הגיעו לאתר ממשי ואמיתי של מטמון והם מתכננים לבצע צלילות וחיפושים במתחם כדי לחשוף את הדברים והאוצרות הרבים הטמונים בו. 

אסקובר עצמו נהרג ב1993 על ידי סוכנים שרדפו אחריו כחלק מהמלחמה עקובת הדם עם קרטל הסמים מדיין שהיה אחד המסוכנים ביותר שפעלו אי פעם בדרום אמריקה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר