מכת הגניבות בבסיס צאלים: "זו בעיה לאומית - כולם חייבים להתגייס"

עמוד הפייסבוק "די להפקרות בצאלים" החל לצבור תאוצה • על עצומה שהופצה במוצאי שבת חתמו יותר מ־1,500 • "בדואים גונבים בגלוי ציוד אישי ואמצעי לחימה מבסיס צה"ל לעיני החיילים, הנותרים חסרי אונים"

בסיס צאלים (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

בימים האחרונים החל לצבור תאוצה קמפיין ברשתות החברתיות, שמובילים מילואימניקים המשרתים בצאלים ובמקומות אחרים, שנפשם נקעה בתופעת גניבה כלי נשק וציוד נוסף מבסיסים של צה"ל

עמוד הפייסבוק "די להפקרות בצאלים" צבר כבר יותר ממ־2,000 עוקבים ועל עצומה שהופצה במוצאי השבת חתמו יותר מ־1,500 חותמים, רובם קצינים ולוחמים במילואים, המביעים "תסכול ובושה" מכך ש"בדואים גונבים בגלוי ציוד אישי ואמצעי לחימה מבסיס צה"ל לעיני החיילים, הנותרים חסרי אונים".

 

"מאבק עיקש שמחייב התייחסות רצינית"

האלוף (מיל') טל רוסו, מפקד פיקוד הדרום לשעבר, המכיר היטב את התופעה, אמר בשיחה עם"ישראל היום" כי "אני חושב שצריך לטפל בתופעה, זה כבר מתרחש הרבה זמן וצריך לפעול בנושא. השאלה בענייני ביטחון היא תמיד כמה להשקיע ובמה, כי כל דבר בא על חשבון דברים אחרים, אבל אין ספק שצריך להשקיע בזה, ואפשר לעשות הרבה יותר". 

האלוף רוסו ציין כי "זה מאבק עיקש שמחייב התייחסות רצינית ושילוב של כל הגורמים המעורבים בנושא, כולל המשטרה ומערכת המשפט. היכולת של צה"ל לבצע פעולות שיטור בתוך הארץ היא מאוד מוגבלת".

רוסו הוסיף כי "הצבא צריך להגביר את השמירה על המחנות ועל הציוד בשטחי האימונים, אפשר לחדד את הוראות הפתיחה באש, אבל זה ממש לא מספיק. אתה לא צריך לרדוף אחרי כל טרקטורון מצ'וקמק, אלא ללכת באופן יזום לבתים של העבריינים ולהיכנס לכפרים, וזה צה"ל לא יכול לעשות - זה באחריות המשטרה". 

רוסו סבור כי ניסיונו במאבק נגד ההברחות מגבול מצריים מוכיח כי ניתן להצליח במשימה. לדבריו, "כך עשינו עם ההברחות, המשטרה עבדה יחד איתי, אנחנו עבדנו על הגבול, המשטרה חיכתה בתוך הכפרים וכך גם מי שבורח היו תופסים אותו בתוך הכפר. בשיתוף פעולה עם המשטרה אפשר גם להשתמש באיכוני סלולר ואמצעים אחרים, שהיום יש בתחום הזה יכולות מאוד גבוהות".

עוד אמר רוסו כי "צריך לפעול בכל המישורים - גם בהיבט האכיפה, גם בהיבט של התפיסה, גם בהיבט המיגון. היום גם אם מישהו נתפס הוא מקבל קנס של כמה אלפי שקלים וזה לא מרתיע. אם מטפלים בזה בצורה לאומית אתה חייב את כל הגורמים". 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל פועל לטיפול בתופעה המדוברת בכלל האמצעים בשיתוף פעולה עם המשטרה. בבסיס צאלים מתבצעת פעילות שוטפת לשיפור מיגון הבסיס ולמניעת הישנות אירועים אלו. נוסף על כך, הוראות הפתיחה באש להתמודדות עם תופעת הגניבות בשטחי האימונים עודכנו, ונעשה מאמץ מהותי לטיפול בתופעה חמורה זו". 

ממשטרת ישראל נמסר: "ככל שמתבצעת עבירה בבסיסי צה"ל כפי שעולה מפנייתך, הגוף החוקר הינו המשטרה הצבאית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר