בשל תלונות: חבר הנהלת שיבא הושעה

מתמחות התלוננו כי פרופ' יהודה אדלר הטריד אותן • בדיקת נציבות שירות המדינה העלתה כי לא מדובר בהטרדה אלא בקשר קרוב ופתוח

בית החולים שיבא, צילום: רוני שיצר

פרופ' יהודה אדלר, חבר הנהלה בבית החולים שיבא, ממונה על המתמחים ועל פרויקט "תלפיות" הושעה אמש (ראשון) מכל תפקידיו בתום שיחה עם מנהל בית החולים פרופ' איציק קרייס. במקביל נפתח הליך משמעתי כלפיי אדלר והוא יוזמן לשימוע.

נגד פרופ' אדלר הוגשו מספר תלונות בגין הטרדה מינית מילולית לנציבות שירות המדינה, בהן הטרדות כלפי מתמחות שהיו כפופות לו. אדלר ביקש לאחרונה להתמודד במכרז לניהול בית החולים וולפסון. בפעם האחרונה, לפני פחות מחודש, נדחה ברגע האחרון כינוס של ועדת המכרזים לתפקיד בהנחיית מ"מ נציב שירות המדינה וזאת עד להשלמת הטיפול והבירור של התלונות.

אתמול התקבלה בשיבא החלטה של אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. בהחלטה מצוין לגבי הודעות טקסט בין אדלר למתמחות כי הן מעידות על קשר פתוח וקרוב אך "אין בכך כדי להצדיק את האופן בו התבטא העובד כנגד המתלוננות". בנציבות שירות המדינה הנחו את פרופ' קרייס לנקוט בהליך נזיפה כלפי אדלר ולשקול את המשך כהונתו כיו"ר ועדת ההתמחות האחראי על המתמחים. עוד צוין כי אדלר יוכל לגשת לדיון ובוועדת המכרזים ולהתמודד על תפקיד ניהול וולפסון.

בבירור שקיים עו"ד גיא דוד, מנהל אגף משמעת בנציבות שירות המדינה צויין כי "מחומר הראיות לא נותר ספק כי אין מדובר באירוע חד פעמי, אלא בדפוס התנהגות והתבטאות בעייתי שאסור כי יהפוך להתנהגות מקובלת במרכז הרפואי ובשירות המדינה. העובדה כי בין העובד (אדלר) למתלוננת וליתר הרופאות התקיימו יחסי מרות, מוסיפה מימד נוסף של חומרה למעשיו של העובד".

עם זאת בנציבות הקלו על פרופ' אדלר וציינו כי "התנהגותו אינה חוצה את הרף הנדרש לעבירת משמעת של הטרדה מינית" וציינו שמדובר בהתנהגות לא הולמת.

בימים האחרונים פרסם גם ארגון המתמחים מרשם לפעול בנושא ו"לוודא כי אין סיכוי ולו הקל שבקלים שמתמחות יהיו חשופות לכל פגיעה או הטרדה בי כותלי בית החולים". עוד כתבו כי "השארתו של פרופ' אדלר בתפקיד במסגרתו הוא נמצא במגע יומיומי עם מתמחות, מעבירה מסר שלילי ביותר לאותן מתמחות. מפניות שהגיעו אלינו עולה כי נגרמת להן תחושה של אי נוחות וחוסר ביטחון במקום עבודתן".

המכרז לניהול בית החולים וולפסון בחולון אמור היה להתפרסם כבר לפני כשנה וחצי אולם התעכב מסיבות שונות. בית החולים מתנהל מאז אפריל האחרון ללא מנהל קבוע מאז פרישתו לפנסיה של המנהל הקודם ד"ר יצחק ברלוביץ'. כממלאת מקומו משמשת ד"ר זהבית זיו נר.

לפני שבע שנים הוגשו נגד אדלר תלונות להנהלת מאוחדת כשניהל את בית החולים משגב לדך. התלונה נסגרה על ידי הפרקליטות מחוסר ראיות. כמו כן התקבלו נגדו תלונות נוספות הנוגעות לתקופת עבודתו בשיבא.

פרופ' יהודה אדלר מסר בתגובה: "לאורך כל הדרך האמנתי בחפותי המלאה. לא הטרדתי מעולם אף אחת והצדק ייצא לאור. הנציבות החליטה שחור על גבי לבן שאין כל אשמת הטרדה מינית מכל סוג שהוא מצדי. לא הטרדה פיזית, לא הטרדה מילולית ולא הטרדה בכלל".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר