למה להיתקע בשנות ה־80?

אחרי שנים של הזמנת גרר בטלפון והמתנה באי־ודאות - יישומון חדש מספק את שירות הגרר • עוד צעד להפרדת השירות מפוליסת הביטוח ולהגדלת העצמאות לצרכנים

נגררים קדימה // צילום: דודו גרינשפן // נגררים קדימה // צילום: דודו גרינשפן

מי לא חווה לפחות פעם אחת את החוויה המתסכלת של עמידה בשולי כביש בין־עירוני, ליד רכב תקוע, בציפייה אינסופית לשירותי חילוץ וגרירה? אז עכשיו יש יישומון (אפליקציה) חדש ששמו גררנט לשירותי דרך על בסיס מזדמן או מינוי. 

מדובר בשירות בפריסה ארצית  שאמור להקל על מי שמצא את עצמו בסיטואציה הלא נעימה הזאת. אז איך זה בדיוק עובד?

העיקרון דומה לגט טקסי: לאחר שהורדתם את האפליקציה ודיווחתם על סוג התקלה, תקבלו הודעה לנייד עם השם והטלפון של המחלץ שבדרך. מאותו רגע תוכלו לעקוב אחר התקדמותו אליכם ולראות באמצעות היישומון היכן הוא ומתי הוא בדיוק אמור להגיע.

"השירות הזה הוא שיפור משמעותי למה שמוצע בשוק מאז שנות ה־80. מאז למעשה נכפה עלינו השירות באמצעות חברות הביטוח. כעת פתחנו את השוק הזה לתחרות ונתנו לציבור הנהגים אלטרנטיבה", אומר יובל מור, מפתח האפליקציה. 

לדבריו, "קודם כל באמצעות היישומון הזה יורד מפלס החרדה אצל הלקוח, מכיוון שהוא לא צריך להמתין באי־ודאות באמצע שום מקום עד לקבלת מענה מהמוקד, ואחר כך להמתין עוד כשלוש שעות עד להגעת הרכב  המחלץ שיגיע עד שעה וחצי מהקריאה, כשבפועל זה לוקח הרבה פחות. כמו כן, האפליקציה גם מוזילה את השירות. אנחנו גובים רק 162 שקלים לשנה לחבילה בסיסית ועד 360 שקלים, כולל רכב חלופי, גרירה, דלק ושמשות. לעומת 450 שקלים ומעלה, תלוי במרחק הגרירה". 

אסור לחייב רכישה

מפתח אפליקציית גררנט, אשר פיתח לאחרונה גם את הדלקן האוניברסלי, המאפשר תדלוק בדלקן בכל תחנות הדלק, חשב על מיזם הגרר כבר לפני ארבע שנים. 

הוא פנה למפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, בבקשה שתעשה סדר בתחום הנקרא כתב שירות. 

ואכן כבר לפני שלוש שנים הבהירה סלינגר בחוזר שהוציאה כי "לא תותנה רכישת כתב שירות כחלק מתוכנית הביטוח", כלומר, אסור לחברות הביטוח לחייב את הלקוח לרכוש את חבילת שירותי הדרך והגרירה דרכה. 

בתחילת השבוע חידדה המפקחת על הביטוח את המסר הזה ובתיקון שהוציאה קבעה כי "כתב השירות לא יהיה חלק מפוליסת הביטוח, ולמבוטחים בסיכון נמוך תהיה אפשרות לרכוש את פוליסת הביטוח ללא כתבי השירות הנלווים שמציעה חברת הביטוח". כלומר, להפריד לחלוטין את שיווק שירותי הדרך והגרירה מפוליסת הביטוח ולאפשר לצרכן לרכוש עצמאית את השירות. 

"נתקעתי - וניצלתי"

בינתיים הנהגים, ואפילו חברות הליסינג וחברות הגרר, מרוצים מאפליקציית הגרר ושירותי הדרך החדשה. קטי אהרון מהרצליה רכשה לאחרונה את אפליקציית גררנט לאחר טראומה שחוותה להגדרתה משירותי הגרר הרגילים שמציעות חברות הביטוח: "נתקעתי באמצע כביש החוף בגשם, בין נתניה לכפר שמריהו, עם אורחת מחו"ל וזה היה ממש מפחיד. חיכינו במשך שלוש שעות למחלץ עד שהוא הגיע. 

"כל הזמן הזה אתה מתקשר למוקד ואומרים לך שהוא בדרך, והוא לא מגיע. זה ממש לא נעים. אתה בחוסר ודאות מוחלט. 

"לאחרונה רכשתי את האפליקציה, ולמרות שהתקלה קרתה לי ליד הבית הייתי הרבה יותר רגועה. קיבלתי הודעה עם השם והטלפון של איש השירות וראיתי איפה הוא בכל רגע נתון על המפה. זה ממש הרגיע אותי. הוא הגיע אלי בתוך 20 דקות ותיקן את התקלה".

תומר דרור, סמנכ"ל ב"חרת תמיר ליסינג והשכרת כלי רכב לתיירים", היה ממש ספקן לגבי אפליקציית הגרר החדשה. "יש לי כ־1,500 כלי רכב וניסינו משהו דומה בעבר וזה לא עבד", הוא מספר, "גררנט נתנה לי שירות מהיר בכל חלקי הארץ במחיר יותר נמוך". 

לדבריו, "לא מזמן נתקעה תיירת מבוגרת מארה"ב באזור הכנרת עם תקלה ברכב שהשכרתי לה. השירות הגיע אליה בתוך 25 דקות בלבד, וכעבר עשר דקות היא המשיכה בטיול לכיוון רמת הגולן. היא  ממש הודתה לי אישית על זה כי היא חשבה שזה יהרוס לה את הטיול". 

שיפור ביחסי האמון

בשירותי הגרירה אומרים שהאפליקציה משפרת גם את השירות ובעיקר את האווירה והאמון בין הלקוח לאיש המקצוע.

"ברגע שאני מקבל את הקריאה הלקוח ישר רואה איפה אני ובתוך כמה זמן אני מגיע. זה לא כמו שהיה קודם, שהייתי יכול להגיד ללקוח שאני מגיע בתוך עשר דקות והוא היה ממתין לי הרבה יותר זמן עצבני. היום הלקוחות יודעים בדיוק איפה אני ומתי אני מגיע", אומר יורם ישראל, בעל חברת גרר מהדרום. 

ומה עם מפתח יישומון גררנט, יובל מור? הוא כבר חושב על הרחבה ושיפור האפליקציה: למשל, הוספת פיצ'ר שיאפשר הזמנת גרר ותיקוני דרך גם עבור אנשים אחרים, הזמנת האפליקציה לעתיד, למשל לזמן שבו מסתיימת פוליסת הביטוח ואפילו פתיחת חנויות נוחות ומתן שירותי תדלוק למי שרוכש את היישומון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר