העלילה על הגרוש ותפצה ב-‭30‬ אלף שקל

אישה בדתה סיפור על חטיפת בנותיה על ידי בעלה לשעבר • השופט: "זוהי תלונת שווא שנמסרה בזדון" • הגרושה הגישה ערעור

צילום: Getty Images

לפני כעשרה ימים נעצר בשעות הלילה אב לשתי בנות קטנות, זאת לאחר שגרושתו התלוננה במשטרה נגדו וטענה כי הוא חטף אותן. לאחר שהתאושש, האב לא ויתר, תבע את גרושתו תביעת דיבה וכעת בית המשפט פסק כי על גרושתו לשלם לו 20 אלף שקלים פיצויים ועוד ‭ 10,000‬ שקלים הוצאות משפט.

מפרטי פסק הדין עולה כי בני הזוג היו נשואים במשך 27 שנים ונולדו להם 11 ילדים. למרות שהוסכם כי גידול הילדים יהיה תחת משמורת משותפת, סכסוך בין השניים בנוגע לנסיעה לצפון של חלק מהילדים במהלך חופשת הקיץ הביא את האישה להתלונן על כך שגרושה חטף ממנה את הילדים.

השניים סיכמו כי הילדים יוחזרו אליה בשעה ‭ 22:00‬ באותו היום. לדברי הגרוש, הוא הגיע אל ביתה בשעה ‭ 21:30‬ אך לא הצליח להשיגה, ומשכך העביר את הילדים לשינה בביתו. האישה ציינה בתלונתה במשטרה כי הגרוש מתכוון לברוח איתם. לשאלת המוקדנית האם היא חוששת כי יעשה להם משהו השיבה, "תראי, יש לו רקע אלים מאוד", ואף השיבה כי היא חוששת לחיי הילדים.

שוטרים פרצו לביתו של הגרוש ואזקו אותו מעט אחרי חצות, והגרושה נכנסה לסלון על מנת לקחת את הילדים מול עיניו.

"הוכח שהתלונה שהגישה הנתבעת למשטרה היא תלונת שווא, שנמסרה בזדון", כתב בהחלטתו שופט בית משפט השלום לענייני משפחה בירושלים, שלמה אלבז.

עו"ד איתמר בן-גביר, שייצג את התובע, מסר בתגובה כי מדובר בפסק דין תקדימי חשוב וחריג מאוד. "תדע כל אישה גרושה המתכוונת להעליל על הגרוש שלה, כי דברי בלע ושקר ותלונת סרק במשטרה עשויים לפגוע בכיסה".

הגרושה הגישה ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בעיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר