קפה מצויין עושים רק עם מים טהורים

איך הופכים משקה שהתגלה במקרה לפני 1300 שנה באתיופיה ושהחל את המהפכה התרבותית, האינטלקוטאלית באסיה הקטנה לדבר יום-יומי אשר מאחד בין תושבים, הופך למסורת של בקרים במדינות מסויימות ורובנו צריכים אותו על מנת להתעורר בכל בוקר מחדש? פשוט מאוד

צילום: קרדיט: אתר קליפר // קרדיט: אתר קליפר

למקרה גילוי הקפה מספר גרסאות, הגרסה המיוחדת יותר מספרת על כך שהקפה התגלה בתחילה בצפון אפריקה, ביערות ממלכת קאפה (אתיופיה של ימינו), ושעדיין נחשבת למקום היחידי בעולם בו צומחים שיחי קפה בגידולי פרא. האגדה מספרת כי בשנת 800 לספירה, רועה עזים בשם קאלדי הבחין שעזים שלו עליזות יתר על המידה לאחר שאכלו מפירות אדומים של אחד השיחים. מעבר לכך, גילה קלאדי כי הייתה השפעה עמוקה וחיובית מאוד על כמות החלב שהפיקו אותן עיזים, בסקרנות רבה, החליט אף הוא לטעום מהפירות והוא גילה שהם העניקו לו כוחות מחודשים. השמועות על המשקה הממריץ נפוצו בין הנזירים באזור, אשר אכלו ושתו אותו בכדי להתגבר על עייפותם בזמן התפילה.

הראשונים שהחלו להכין את הקפה בצורה המוכרת לנו כיום הם כמובן הטורקים - הם קלו את הפולים אשר לאחר מכן נכתשו ועורבבו יחד עם סוכר ותבלינים כמו הל. בכך נוצרה הגירסה הגסה של הקפה שאותה אנו שותים היום.

קרדיט: רשת רספרסו
קרדיט: רשת רספרסו

כמו בכל דבר אחר שעובר ממדינה למדינה, או דבר הנעשה במדינות שונות תחת אותו המותג, ישנו נושא הטעם המקומי. ברור לנו שמותג שתייה או מזון הנעשים במספר מדינות שונות, לא יהיו בעלי אותו הטעם, לדוגמה: מותג קולה כלשהו שנעשה בארצות הברית, לא יהיה בעל אותו הטעם כמו אותו מותג המיוצר באירופה או אפילו בישראל. הגורם המשפיע ביותר בתחום הוא כמובן - איכות המים.על מנת שמכונת הקפה האישית שלכם בבית תוכל לייצר את הקפה הקרוב ביותר למקור, עליה לקבל את המים הטובים, הנקיים והטהורים ביותר שניתן. בשל כך ביקשנו לדבר עם רמי, הבעלים של רשת “רספרסו” - המתמחה בייבוא מכונות קפה מיוחדת ובברי מים אטרקטיביים. רמי חזר ואמר לנו ש”על מנת לקבל קפה מקפסולות אשר ישתווה באיכותו לקפה טרי, יש להשתמש דבר ראשון במקור מים איכותי המשתווה לפחות לאיכות המים בארץ המקור”. לצורך כך, החלה לשווק רשת “רספרסו” ליין חדש של ברי מים הכולל בתוכו גם את בר המים הקטן ביותר הקיים היום בשוק - “קליפר”, בר מים מלא בגובה 33 ס”מ בלבד! גם הסננים והמנורת UV  שלו נמצאים בתוך המכשיר עצמו.

קרדיט: אתר קליפר
קרדיט: אתר קליפר

לאחר שאנחנו ממלאים את מכונת הקפה שלנו במים מבר המים שברשותנו, נוכל להרגיש שינוי בטעם, כבר מהקפסולה הראשונה. בנוסף הוסיף רמי כי רצוי להשתמש במכונת קפה מוכרת. “היום כבר אין צורך לקנות קפסולות יקרות, רוב המכונות היום יודעות להפיק מכמעט כל קפסולה שנמצאת בשוק את המיטב”. כאשר ביקשנו לקבל המלצה על מספר מכונות קפה, סיפר לנו רמי על מספר מכונות איכותיות הנמצאות היום בשוק, והוא הוסיף כי רוב הלקוחות שנכנסים אליו לרשת יודעים מה הם מחפשים. רוב מכונות הקפה שנמכרות הן לאו דווקא של רשתות הקפה המוכרות, אלא יותר של מותגי הקפה הותיקים כגון Caffe d’italia המוכרת גם מכונות וגם קפסולות של אותו המותג, וקפה איטלקי אמיתי זה Caffe d’italia. איך יודעים את זה? הקפסולה המרובעת שלהם מכילות 100% מסורת איטלקית. כמו כן, המכונות שלהם מאופיינות בכך שהמקציף שלהם מחובר למכונה לעומת מכונות אחרות ואת עוצמתו הוא שואב מהמכונה עצמה. בנוסף, נמכרות גם מכונות של Nescafe dolce gusto, אשר להן מתאימות גם הקפסולות של חברת POP CAFFE ושל חברת MUST ESPRESSO המיובאות באופן בלעדי על ידי רשת רספרסו וכוללות בתוכן כבר את הקפה ואפילו את החלב, לעומת קפסולות אחרות אשר אם מעוניינים בהן, יש צורך בשימוש בשתי קפסולות שונות: אחת לקפה ואחת לחלב, והן נותנות מענה לכלל קשת הגילאים בכך שניתן למצוא קפסולות קפה, קפסולות שוקו, קפסולות תה וכן קפסולות של משקאות קלים.

את ברי המים הקטנים ניתן למצוא בצבעים שחור, אדום ואפור והם ניתנים לקניה ללא התחייבות להבדיל מחברות אחרות המשווקות ברי מים ודורשות מאיתנו התחייבות מראש לאורך כל תקופת השימוש. את סניפי רשת “רספרסו” ניתן למצוא בדאלית אל כרמל, שפרעם ועראבה-סכנין.

אנחנו מזמינים אתכם  להתרשם מהאתר שלהם>>> https://rspresso.co.il/

או כנסו לדף הפייסבוק שלהם להתעדכן במבצעים החמים שלהם>>> https://www.facebook.com/rspreso/

הכתבה בשיתוף המרכז הישראלי לעידוד עסקים ברשת http://israelweb.org.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר