יוארכו חיי המדף של בשר טרי לשלושה חודשים

תוקפו של בשר מצונן בוואקום יעלה ל-85 יום, בתנאי שיעמוד בתנאים שנקבעו • הדבר יאפשר יבוא ימי ממדינות כמו ברזיל, ארגנטינה וארה"ב • שר החקלאות: "הארכת התוקף תביא להגברת התחרות בענף, ולהורדת מחירי הבשר עבור כלל אזרחי ישראל"

יוארכו חיי המדף של הבשר // צילום: לירון אלמוג

משרדי החקלאות, הבריאות ורה"מ הובילו מהלך שיאפשר להאריך את חיי המדף של בשר מצונן בווקום. הדבר צפוי להקל על יוקר המחייה אך על חשבון הטריות בצלחת. לפי ההחלטה תוקפו של הבשר יוארך מ-45 יום ל-85 יום, תוך עמידה בתנאים שנקבעו. כך מצטרפת ישראל לשורה של מדינות, כמו צרפת, קנדה, בלגיה, הנוהגות על פי שיטת מדיניות זו.

המהלך, פותח לראשונה את האפשרות לייבוא ימי של בשר מצונן ממדינות כמו ארה"ב, ברזיל, ארגנטינה, אוסטרליה ודרום אפריקה. עד היום התאפשר לייבא מהן רק בשר קפוא בצורה זו בשל מגבלות התוקף המקסימלי של חיי המדף. הבשר המצונן יישמר באותם סטנדרטים מחמירים של מדינות מתקדמות, שבחלקן מאפשרות חיי מדף ארוכים יותר אשר עומדים על 120 ימים. מהלך זה יביא להגברת התחרות ולהורדת המחיר לצרכן.

שר החקלאות אורי אריאל הגיב למהלך ואמר: "ההחלטה להאריך את חיי המדף של הבשר תגדיל את היצע הבשר המצונן, ותוביל לצמצום הצורך בייבוא מקנה. למעשה כבר היום, לאור פתיחת הייבוא ממדינות אירופה, ניתן לראות כי קיימת ירידה משמעותית בכמות ייבוא המקנה מיעדים מרוחקים כגון אוסטרליה".

"הארכת התוקף תביא להגברת התחרות בענף, ולהורדת מחירי הבשר הטרי עבור כלל אזרחי ישראל. תוך שמירה על בריאות הציבור ומתן חלופה שצפויה להפחית את ייבוא המקנה", הוסיף השר. "מהלך זה נעשה לאחר עבודה מאומצת של הצוות המקצועי במשרד החקלאות והינו חלק מתכנית רחבה להפחתת הנטל הרגולטורי שתוביל לחיסכון של כ-185 מיליון ש"ח למשק בשנה". 

מהלך זה מהווה המשך ישיר ל"דוח בחינת ענף הבקר", שפורסם על ידי רשות ההגבלים העסקיים בשנת 2016, בו עלה כי קיים צורך בהגברת התחרות בענף הבשר בישראל. בנוסף מהלך זה מצטרף למהלכים נוספים שנעשו בתחום היבוא של בשר טרי. כבר היום, לאור פתיחת הייבוא ממדינות אירופה, ניתן לראות כי קיימת ירידה משמעותית במחירי הבשר המצונן. דבר המתבטא בחיסכון דבר מתבטאת בחיסכון משמעותי בהוצאות משקי הבית בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר