לדבב את עמוס תמם

תוך כדי מופעי חנוכה והאבהות הטרייה, עמוס תמם מדבב את הסרט "פרדיננד" • "נפתח לי מקום חדש - גם בלב וגם בחיים"

צילום: אסנת פרלשטיין // עמוס תמם מדבב את פרדיננד

עמוס תמם משחק ב"מצחיקונת" וב"איסמעיליה", בקרוב ייכנס לדמותו השייקספירית של "אותלו" בהפקה שיביים עירד רובינשטיין בקאמרי, ובימים אלה בעיקר מופיע בפני דור ההמשך ב"שלושת המוסקטרים" – מחזמר שעלה בחנוכה והכניס גם את תמם למרתון ה־4 הופעות ביום. לצד טבילת האש במופעי חנוכה, תמם מתנסה לראשונה גם במסך הגדול לקטנטנים - הפעם במלאכת הדיבוב. זה קורה בסרט האנימציה "פרדיננד", המבוסס על ספר הילדים המיתולוגי שכתב מונרו ליף ואייר רוברט לוסון.

בסרט, שיעלה למסכים מחר, מדבב תמם את הדמות הראשית של הפר רך הלב שרק רוצה להריח פרחים, אך לאחר שנעקץ מדבורה הוא נלקח מביתו ונאלץ להשתתף במלחמות שוורים. "לא דיבבתי אף פעם, וזה היה ממש כיף", הוא מספר, "העבודה של שחקן היא בדרך כלל לחפש בפנים ולמצוא דרך להוציא את זה החוצה, ופה אתה רואה מה צריך להיות ומחפש דרך מבחוץ פנימה - וזה מאוד מעניין".  

עבודת הדיבוב היא גם טכנית וסיזיפית לפעמים

"זה בהחלט דורש עבודה. האנימציה המקורית נעשית באנגלית וצריך למצוא דרך שזה יישב טוב בעברית. זו היתה עבורי חוויה חדשה ומאוד עוצמתית ומרגשת, חוץ מזה שהסרט מקסים וקורע מצחוק. כשראיתי אותו באנגלית מצאתי את עצמי צוחק בקול. בדיבוב היו סשנים של כמה שעות, עבדתי עם במאית ועורכת טכנית מצוינות וזו עבודה משותפת. מחפשים את האינטונציה, כשיש מקומות שזה צריך להיות בול ויש כאלה שזה דומה לאנגלית. מה שהיה מדהים הוא שאחרי שעה או שעתיים הייתי מבקש להריץ אחורה, ואז אפשר לראות איך הדיבוב בעברית יושב על התמונה. זה כמו קסם, אתה עובד בחתיכות קטנות ובסוף רואה כמה דקות ואומר וואו".

עכשיו אתה גם ב"שלושת המוסקטרים", הפקת חנוכה ראשונה שלך. איך מתכוננים לארבע הצגות ביום? 

"יש לנו הצגה יפה ולא פשוטה, עם המון קרבות, חרבות וקפיצות. אלדר גרוסמן הוא במאי מעולה ועבד איתנו בשיא הרצינות ולפרטי פרטים. יש גם עבודה מדהימה על הכוריאוגרפיה של מיכל שי ושחקנים מעולים כמו עוז זהבי, שלום מיכאלשווילי, רויטל זלצמן ודן קיזלר. נועה קירל היא הפתעה אדירה, אנחנו עפים עליה. היא מקסימה עם לב ענק שבאה ללמוד ולעבוד. מהר מאוד הפכנו למשפחה".

בתוך כל עיסוקיו, לפני שמונה חודשים וחצי הפך תמם לאבא. לשאלה אם הכניסה לעולם הילדים השנה היא רצון לקחת חלק במה שהבת שלו תצפה בקרוב הוא עונה ב"כן ולא", וצוחק. "כשפנו אלי לדבב אמרתי 'או, זה סרט שהילדה שלי תוכל לראות'. כשהיא תגדל ותראה את הסרט אגיד לה 'זה אבא!'. משהו נפתח לי, מקום חדש גם בלב וגם בחיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר