האור הגדול של אמיר דדון

בין השתתפות ב"עלובי החיים" לקברט "לילה אחד באפריל", אמיר דדון משיק אלבום חדש ושומר על פרופורציות: "יש לי שני ילדים, אני מבין מה חשוב

 

"בואי נדבר בינינו" הוא הסינגל שמוציא אמיר דדון, מתוך אלבום סולו שלישי שאותו ישיק ב־17 בינואר בהאנגר 11 בתל אביב במסגרת "פסטיבל גולדסטאר סאונד סיסטם 2018 - מנגנים אלבומים", ואשר בו יארח את נינט טייב.

 "זה סיפור על קשר שהיה לי ועל התובנות שלקחתי ממנו", מספר דדון על הסינגל, "בסופו של דבר אנשים בזוגיות צריכים לדעת לדבר, לא משנה מה הם עוברים בדרך. צריך לקחת את הדברים הטובים והיפים שנשארו מהקשר".

ודדון יודע על מה הוא מדבר. הוא התגרש לפני שלוש שנים, והאלבום "הוא סיכום של תקופה מגוונת ומטלטלת, שבה גם התחלתי לשחק בתיאטרון".

כשדדון מדבר על תיאטרון אפשר להבין את המהפך שקרה בחייו, עם הליהוק המפתיע שלו לז'אן ולז'אן במחזמר "עלובי החיים" בהבימה, שבסיומו בכל ערב מחכה לו עדת מעריצות בכניסת האמנים. 

"זו באמת חוויה מעצימה, להופיע ערב־ערב מול אלף איש", הוא מאשר, "לפני שש שנים השתתפתי ב'לילה לא שקט' בקאמרי. זו היתה טבילת אש קטנה ונעימה, אבל עזבתי את זה כי לא חיפשתי להיות שחקן והמוזיקה היא החלק העיקרי בחיי. כשקפטן (משה, במאי "עלובי החיים", מ"כ) התקשר אלי לפני שנתיים, הלכתי לראות את המחזמר וחשכו עיניי. ערימות של טקסטים, אבל הרגשתי שזו יכולה להיות חוויה שאני אודה עליה כל החיים, וזה מה שקרה".

וממחזמר קלאסי הגעת לקברט נועז, "לילה אחד באפריל" שכתבה והלחינה קרן פלס, שבו אתה והיא חולקים סצנות אינטימיות במיוחד. איך זה קרה?

"אומץ וחיבור לאמת אצל אמנים זה דבר יפה וחשוב, וזה מה שזיהיתי אצל קרן. היא העיפה לי את המוח וידעתי שאני רוצה להיות שותף לדבר שהוא חי ובועט".

האם דדון התרגל לכוכבות? "אני לא יודע אם זה כוכבות, אלא חשיפה לקהל יותר רחב. אני אומר תודה שאני לא בן 19, כי זה היה יכול לבלבל אותי. יש לי שני ילדים קטנים ואני מבין מה שחשוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר