נמרוד לב: שיר חדש ואלבום חדש בדרך

האם הסינגל החדש של נמרוד לב, "ממטר", יצליח לשחזר את ההצלחה של "זה כל הקסם" מ-1998? לב לא בונה על זה: "אף אחד לא מחכה לי כיוצר. כל פעם מחדש צריך לעשות את הדרך"

צילום: תמר קרוון // רוצה לגעת באנשים. לב

זוכרים את נמרוד לב? כן, ההוא מהדואט "זה כל הקסם" עם אורלי פרל שיצא ב־1998 ושהפך ללהיט היסטרי? אם שאלתם את עצמכם מה באמת קרה איתו, אז קרו די הרבה דברים, ועכשיו הוא מוציא סינגל חדש מתוך אלבום חדש (ורביעי במספר) שאמור לצאת בחודשים הקרובים.

אלבום רביעי? כן. אחרי אלבום הבכורה המצליח שלו הוציא לב ב-2001 אלבום נוסף. 12 שנים לאחר מכן הגיע האלבום השלישי, כעת הוא עומד לשחרר אלבום רביעי.

את הסינגל החדש, "מִמֶּטֶר", הוא כתב והלחין בעצמו. ההפקה המוסיקלית היא של יועד נבו, וההשראה היא בת זוגו של לב, העיתונאית נועה בנוש. "זה שיר שנכתב על מקרה אמיתי, על מישהי קרובה אלי, בחורה חזקה שהיתה במערכת יחסים שהקטינה אותה", מסביר לב (47). "בן הזוג שלה לא ראה אותה, לא אהב אותה כמו שהיא וניסה לעצב אותה על פי הדמות שהיתה לו בראש. היא הרגישה שהיא נחנקת ומצטמצמת, אבל מצאה כוחות ויצאה לדרך חדשה. 

"לצערנו זה קורה הרבה פעמים שאנשים נשארים במערכת יחסים לא טובה, וגם מתחילים לשכנע את עצמם שזה מה שמגיע להם. הרבה פעמים אנחנו במערכות יחסים שלא טובות לנו, שלא מאפשרות לפרוש כנפיים. בעיניי זוגיות זה לא שני חצאים שיוצרים שלם אלא שני שלמים שיוצרים שלם חדש, שהוא גדול מסך חלקיו.

נועה היא השלם השני שלי. אנחנו ביחד מ־2011. השיר נכתב לפני כשנה וחצי, ומבחינתי הוא אופטימי כי במקרה שלה היא כבר נכנסה מאז למערכת יחסים חדשה מפרגנת ומאושרת. היא יודעת שכתבתי את השיר עליה והיא אוהבת אותו מאוד". 

מצאת את עצמך פעם במערכת יחסים חונקת?

"הייתי שמח להגיד שלא, אבל במהלך הדרך כולנו נופלים. אני חושב שהחוכמה היא לקום מחוזקים, ללמוד את השיעור שמסתתר בתוך הסיטואציה".

מה יהיה באלבום הרביעי?

"אספתי בפינצטה אמנים ומפיקים שאני נורא אוהב. עם כל אחד מהם אני עושה כמה שירים. כמה שירים יהיו עם גיא ויהל, כמה שירים יהיו עם  יועד נבו. הוא מפיק ענק שעובד עם גדולי עולם ברמה בינלאומית. ב'זה כל הקסם' הוא עשה את המאסטרים ואז יצא לקריירה כמפיק בחו"ל. מאז דיברנו מדי פעם על לעשות עוד שיר יחד, ונורא התחשק לי להגשים את העניין הזה. נסעתי אליו ללונדון להקליט את השיר - ואני אוהב את התוצאה".

אפרופו "זה כל הקסם", אתה עוד אוהב את השיר או שנמאס לך ממנו? 

"אני מאוד אוהב אותו. אין הופעה שאני לא שר אותו. ממרחק הזמן אני יכול להעיד שהוא אחלה שיר".

יש תקווה שהשיר החדש ישחזר את ההצלחה ההיא?

"מה זו הצלחה? הצלחה זה להעביר את הדברים שאתה רוצה להעביר, לגעת באנשים, להיות מאושר. אני חושב שאת כל זה אני עושה. אני כל פעם מחדש מנסה להגיע לכמה שיותר אנשים עם המוזיקה שלי. אף אחד לא מחכה לי כיוצר. כל פעם מחדש צריך לעשות את הדרך, לחפור בתוך עצמי ולמצוא יצירה אמיתית שאנשים יתחברו אליה. זה הרבה עבודה. אחרי שהאלבום ייצא אצא גם לסיבוב הופעות חדש. אני מאוד אוהב להופיע, זה כיף גדול".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר