בזכות ביטקוין: הפכו למיליארדרים

תאומים זהים טענו שמארק צוקרברג גנב מהם את הרעיון, והצדדים הגיעו להסדר כספי • הם השקיעו בביטקוין את הכסף בו זכו, וההשקעה עברה השבוע את רף מיליארד הדולר בזכות הנסיקה בשווי המטבע

השקעה שהניבה מיליארד דולר. מטבעות ביטקוין, צילום: אי.פי.איי.

מיליארדרים ראשונים מהשקעה בביטקוין. התאומים הזהים קמרון וטיילר וינקלווס, שזכו לפרסום בגלל המאבק המשפטי שלהם נגד מארק צוקרברג בנוגע לבעלות על פייסבוק, הרוויחו סכום חסר תקדים בזכות הנסיקה בערכו של המטבע הווירטואלי בשנה האחרונה. כך לפי הדיווח ב"טלגרף" הבריטי.

האחים, שלמדו באוניברסיטת הרווארד, תבעו ב-2004 את מייסד פייסבוק בטענה שהוא גנב מהם את הרעיון לרשת החברתית. למרות שהתביעה לבעלות על האתר לא הסתיימה בהצלחה, הם זכו במסגרת הסדר ב-65 מיליון דולר בשנת 2008.

לפי הדיווח, האחים השקיעו מתוך כספי הזכייה שלהם 11 מיליון דולר בביטקוין בשנת 2013, במחיר של 120 דולר למטבע. לעומת זאת, השווי הנוכחי של ההשקעות שבהן השניים מחזיקים הוא מעט יותר ממיליארד דולר.

למרות שהעלייה החדה בשווי הביטקוין הביאה מיליונים למשקיעים רבים, מוערך כי התאומים וינקלווס הם הדמויות הציבוריות הראשונות שהשקעתם מניבה מיליארד דולר.

בשנה שעברה השיקו האחים פלטפורמת סחר דיגיטלית בשם "ג'מיני", שבה משקיעים יכולים לקנות ולמכור ביטקוין. טיילר וינקלווס אמר אז ל"פייננשל טיימס": "אנו רואים בביטקוין פוטנציאל להיות הרשת החברתית הגדולה בעולם".

בשבוע האחרון שבר הביטקוין שיאים, כאשר ב-29 בנובמבר מטבע אחד הגיע לשווי של יותר מ-11 אלף דולר. אולם מיד לאחר מכן ערכו צנח לסביבות 9,000 דולר, לפני שהוא התאושש בסוף השבוע. לאחר מכן הוא שבר שוב את השיא ביום ראשון בערב והגיע ל-11,831 דולר, צנח שוב בחדות – ואז התייצב שוב היום (שני) בבוקר.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר