יום הקניות "יום שישי השחור" יחול בסוף השבוע, וצרכנים רבים צפויים להזמין מוצרים ברשת במהלך חג הקניות הבינלאומי. דואר ישראל וeBay ישראל יוצאים בחגיגת קניות במספר סניפי דואר מרכזיים, עד יום חמישי הקרוב.
במסגרת חגיגת השופינג יוקמו עמדות מיוחדות בסניפים, שיאוישו על ידי דיילות, אשר יחלקו מתנות ממותגות לכל לקוח שהגיע לאסוף פריט שהזמין ב-eBay. בין המתנות שיוענקו; מטריות לקראת החורף, ונרתיק מסיליקון לטלפון הנייד.
לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית ב- eBay ישראל: "אנו מעריכים כי עד סוף 2017, יוזמנו כ-20 מיליון חבילות מאיביי, שיחולקו באמצעות דואר ישראל. אנו רואים בכל שנה גידול משמעותי בהזמנת החבילות, ומנתונים שקיבלנו מדואר ישראל עולה כי עד סוף שנת 2017 יחולקו וימסרו כ-60 מיליון חבילות באמצעות הדואר, ביניהם כ-1/3 מגיעות מ-eBay".
מרכז המיון החדש לחבילות בדואר ישראל // צילום: יהונתן שאול
רשימת הסניפים וימי הפעילות: 20.11 יום ב' - בית דואר ר"ג – רחוב ביאליק 17 שעות הפעילות – 8:30-13:30
21.11 יום ג' - סניף מקווה ישראל בתל אביב – רח' מקווה ישראל שעות הפעילות 08:30-13:30
22.11 יום ד'- מרכזת צפון- רחוב אבן גבירול תל אביב שעות הפעילות 12:00-17:00
23.11 יום ה' - סניף בלפור 62 בת ים - שעות הפעילות 09:30-14:30
לקראת עונת הקניות ברשת, מגלה מחקר חדש של ענקית התשלומים הבינלאומית PayPal נתונים מעניינים אודות הרגלי הצריכה של הישראלים ברשת. כ-94% מהגולשים באינטרנט קונים ברשת וקרוב למחצית מהם (49%) מתכננים להגדיל את היקפי הקניות ב-2018 - כך לפי מחקר שבוצע עבור PayPal בישראל באמצעות מכון רושינק במהלך חודש ספטמבר, בקרב 1,000 גולשים ברשת מעל גיל 18, מכלל האוכלוסייה הישראלית.
20 מיליון חבילות. ebay // צילום: Getty
המחקר חושף עוד כי הישראלים מתכוננים מראש לתקופת הסיילים הגדולה במהלך חודש נובמבר: כל ישראלי שני מתכנן ליהנות ממגוון המבצעים והמחירים האטרקטיביים המציעים אתרים בארץ ובעולם במסגרת "בלאק פריידיי" (24/11). מהמחקר עולה כי 70% מהקונים בחודש נובמבר נערכים מראש לקניות: הם משווים מחירים (52%), שומרים מוצרים ב"סל הקניות" (39%), ואף חוסכים כסף מראש עבור הקניות באינטרנט שיבצעו במהלך חודש נובמבר (18%).
מה יקנו הישראלים בסיילים ברשת? 58% ירכשו פריטי אופנה, 38% ירכשו ניידים חכמים ומוצרים נלווים, 37% גאדג'טים ומשחקי מחשב, 35% ביגוד לילדים, ו-35% מוצרי בישום וטיפוח.
מהמחקר עולה עוד כי עלייה גדולה בקרב הקונים ברשת נרשמה בקרב בני 60+: בשלוש השנים האחרונות כ-41% מקרב הגולשים בני 60+ החלו לקנות ברשת ולמעלה מ-40% מהם ציינו כי בכוונתם להגדיל את היקף הקניות בשנת 2018.
אפי דהן, מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה בחברת PayPal: "כל הנתונים מצביעים על כך, שהצרכן הישראלי – כמו צרכנים רבים ברחבי העולם, מביע אמון בקניות ברשת ובמובייל כאמצעי המרכזי לעשות בו קניות. כחברה בינלאומית המונה 218 מיליון חשבונות ברחבי העולם, זוהי אחריותנו לשמור על האמון הזה וללוות את הקונים בכל תהליך הרכישה".
דהן הוסיף כי: "ישראל היא מעצמת קניות באינטרנט, בזכות מספר והיקף העסקאות המבוצעות פה, בעיקר בהתחשב בגודלה של המדינה. לפי נתוני המחקר המגמה רק תלך ותתחזק – כבר לא מדובר בתופעה, אלא באורח חיים, שמשותף לכל הדורות ולכל גווני האוכלוסייה. אנחנו עדים לכניסה חזקה של השמות הגדולים בענף הקמעונאות בארץ לזירה המקוונת. מדובר בתוצאה ישירה של הפיכת זירת הקניות ברשת לבטוחה, פשוטה ומהירה מאי פעם עבור הקונים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו