הרוצח בלאל שכאר בבית המשפט

מאסר עולם לרוצחה של רינת רואס

בלאל שכאר רצח את רינת רואס ב-2005 באתר בניה באשדוד • הוא נתפס בעקבות מקרה אלימות בקריית מלאכי, שלאחריו נלקחה ממנו דגימת דנ"א • אמה של רואס: "הוא גמר לנו את החיים"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש של מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר, מתוכן 15 בפועל, לאחר שהרשיע פה אחד את בילאל שאכר, 30, מהכפר בועינה נוג׳ידעת בצפון, אשר הואשם ברצח ואונס של רינת רואס ז"ל, כבת 20 במותה, 12 שנה אחרי שנרצחה. בית המשפט חייב את הנאשם לשלם למשפחה פיצוי מרבי של 258 אלף שקל, לאחר שקבע כי מדובר ברצח חריג בחומרתו. ״מעשיו של הנאשם מזעזעים״, קבע בית המשפט, ״ועליו לשאת בעונש חמור ביותר״.

 

בתאריך 31/5/2005 סיימה רינת את עבודתה בתל אביב, ומנהלה הסיעה אותה לביתה באשדוד. המנהל הוריד אותה בצומת הסמוכה לביתה, סמוך לשעה 23:00, ומאז נעלמו עקבותיה. לאחר שמשפחתה וחבריה החלו בחיפושים אחריה, נמצאה גופתה, למחרת היום, כשהיא מוטלת מתחת לשיח באתר בניה הסמוך לביתה, ללא רוח חיים. ממצאי החקירה העלו כי רינת עברה התעללות מינית קשה ובשלב כלשהו נחנקה למוות. הרופא המשפטי שבדק את גופתה של רינת נטל דגימות DNA מכמה אזורים בגופה.

רינת רואס ז"ל // התמונה באדיבות המשפחה

 

שכאר עבד באותה עת כפועל בניין באשדוד. המשטרה דגמה במסגרת חקירת האירוע מאות אנשים, לרבות פועלים שעבדו בסביבה, אך לא נמצאה התאמה. הנאשם, שנמלט מהאזור מיד לאחר האירוע, לא נדגם, וייחסו למשטרה חקירה רשלנית של הפרשה. ״מחדל זועק לשמיים״, טענו בני משפחה של המנוחה. 

כעבור תשע שנים, בשנת 2014, נעצר הנאשם באקראי בקריית מלאכי בגין אירוע קטטה. דגימת ה-DNA שניטלה ממנו נמצאה מתאימה לשלוש הדגימות שנלקחו מגופתה של רינת. בחקירתו, כמו גם בבית המשפט, הנאשם הכחיש את המיוחס לו. תחילה הכחיש כי עבד אי פעם באשדוד אך בהמשך שינה גרסתו והודה כי עבד באשדוד בתקופות מסוימות, לרבות בעת הרלוונטית לאירוע הרצח. הנאשם טען כי מעולם לא ראה את רינת אך מאידך לא סיפק כל הסבר להימצאות DNA שלו על גופה.

הוריה של רינת רואס בבית המשפט // צילום: דודו גרינשפן

הוא גרם לנו סבל מאוד קשה", סיפרה ז׳קלין, אמה של רינת. "הוא גמר לנו את החיים. רינת הייתה בת מושלמת שהחיים שלה נגמרו בגלל הרוצח המתועב הזה. מאז הרצח אין לנו חיים, והחיים שלנו התהפכו מאז שהגורל הפגיש אותה איתו". 

 

"גם אם היה מקבל 100 מאסרי עולם זה לא היה מספק אותנו, אנחנו מקווים שיקרה לו משהו בדרך. אנחנו נשמח. יש צדק במדינת ישראל" אמר יוקטאל רואס, אביה של רינת ז"ל.

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו