השוטר-שודד מהדרום מסתבך: חשוד בחמישה מקרי שוד

אלכסנדר גיטין, שוטר יס"מ במחוז דרום שנעצר לאחר שנחשד בשוד דיירים בבית בתל אביב, חשוד כעת בעוד ארבעה מקרי שוד אחרים • "לזכותו של החשוד עומדת חזקת החפות"

ממשיך להסתבך // צילום: באדיבות המשטרה // ממשיך להסתבך // צילום: באדיבות המשטרה

התפתחות בחקירת השוטר-שודד אלכסנדר גיטין: במחלקה לחקירות שוטרים הצליחו לקשור את שוטר יס"מ לכיש, אלכסנדר גיטין (34) מאשקלון, לארבעה מעשי שוד נוספים אותם ביצע בעת האחרונה. גיטין, שנעצר בסוף השבוע האחרון, ממשיך להכחיש את המיוחס לו. מעצרו הוארך היום (שלישי) בדיון בעניינו בבית המשפט בשישה ימים. 

בחודשים האחרונים החלו להצטבר מספר מקרים של מעשי שוד שבוצעו על ידי אדם לבוש מדים - אחד מהם היה לפני כחודשיים, בחודש ספטמבר השנה, כאשר גבר לבוש מדים הגיע בשעת ערב מאוחרת לדירת קרקע ברחוב רומנו בת"א. הגבר הציג עצמו בפני בעלי הבית כאיש מחלקת הלבנת הון וזיוף שטרות, ואף הציג בפניו צו לחיפוש בדירה. 

עם היכנסו לדירה, ולאחר שהציג את הצו שבידו, דרש מהבעלים לדעת האם בדירה סכומי כסף גדולים. להפתעתו, נענה בחיוב. מיד אחרי, הלך הגבר ביחד עם בעל הדירה אל אחד החדרים. משם, הוציא הבעלים סכום כסף בשווי 10 אלף דולר, אותם מיהר השוטר להכניס לתוך לשקית, לא לפני שהספיק לחבוש כפפות על ידיו. 

השניים יצאו לקדמת הבית ומאותו רגע הגבר במדים עשה כל שיכול כדי להימנע משאלות, וחיפש את הדרך המהירה ביותר לצאת מהבית. בדרכו החוצה, אף דחף את הבעלים ונמלט לכיוון רחוב בני אפרים בעיר. 

במשטרה ובמח"ש הצליחו להשיג תמונה של החשוד. למרות שהיא הייתה בידם במשך למעלה מחודש וחצי, החליטו במשטרה רק לפני כשבוע לפנות לעזרת הציבור בזיהוי החשוד. תוך ימים בודדים הם הצליחו להגיע לזיהוי של החשוד והתברר כי מדובר בשוטר יס"מ ממחוז הדרום. ביום חמישי עצרו חוקרי היחידה לחקירות שוטרים את גיטין. 

מאז הארכת מעצרו בסוף השבוע האחרון, הצליחו אנשי מח"ש לקשור את גיטין לארבעה מקרי שוד נוספים, והיום הוא הובא שוב להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב - שם אמר פרקליטו עו"ד אבי עמירם כי אין קשר בין מרשו לתמונות של השודד וכי מדובר בלוחם.  

"מדובר באדם שמשך למעלה מעשור היה ביחידת המסתערבים במשטרה, זכה לכל השבחים האפשריים שיש ואף סיכן חיים למען המדינה. לזכותו של החשוד עומדת חזקת החפות בשלב זה והוא הצטיין בכל רמ"ח אבריו", אמר עו"ד עמירם. 

"החשוד מסר גרסה בחקירתו וחלק מהדברים שמסר נבדקו ונמצאו כלא נכונים", ציינה השופטת בדיון האחרון בעניינו של גיטין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר