ניצחון גדול: 83:90 למכבי ת"א על ריאל מדריד

יורוליג: הצהובים התעלו בהיכל מול הקבוצה הספרדית הנוצצת והכוכב הגדול לוקה דונצ'יץ' • חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, דשון תומאס הוביל עם 21 נקודות

שגב ורול חוגגים את הניצחון הכי יוקרתי של מכבי עד כה העונה // שגב ורול חוגגים את הניצחון הכי יוקרתי של מכבי עד כה העונה

מכבי ת"א של נבן ספאחיה הוכיחה הערב בהיכל ביד אליהו שהיא יכולה להסתכל בלבן של העיניים גם לגדולות של אירופה. במשחק שהיווה את המבחן הכי גדול עד כה ליכולתם האמיתית, הצהובים גברו 83:90 על ריאל מדריד, שספגה הפסד שני רצוף ביורוליג.

היכולת של מכבי לאחרונה בתוספת היריבה האטרקטיבית עם הפלא הגדול לוקה דונצ'יץ' עשו את שלהם ויד אליהו אחרי תקופה ארוכה היה "סולד אאוט", כלומר 11 אלף צופים גדשו את היציעים. ספאחיה פתח עם החמישייה הרגילה במשחקים האחרונים - ג'קסון, רול, בולדן, פראחוסקי ודיברתולומיאו, שקיבל את המשימה להצר את צעדיו של דונצ'יץ'. אחרי כמה דקות הסלובני עבר לידיים של דיאנדרה קיין, ובהמשך לקחו חלק בפרויקט גם נוריס קול ורול. 

בסיכומו של ערב הילד היה בינוני, אבל בינוני שלו זה אדיר של שחקנים אחרים - 19 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים ומדד 30 היו לו. הכי חשוב מבחינת מכבי שזה שהוא לא ניצח אותה. 

ריאל מדריד פתחה חזק וכבר הובילה בפער דו ספרתי ברבע הראשון, אבל רבע שני נהדר של מכבי, שאותו ניצחה 12:25, הוריד אותה להפסקה ביתרון 42:47. 

כולם חשבו שהכול ייבנה העונה סביב קול וג'קסון ויכולתם היא זו שתכריע את הכף, לטוב ולרע. בפועל זה לא היה כך, והאנשים שהחזירו את מכבי היו דווקא דשון תומאס ורול עם 25 נקודות משותפות במחצית הראשונה. אצל תומאס זה כבר הפך קבוע במשחקים האחרונים - יש לו ממוצע של 21 נקודות לערב בשלושת המחזורים האחרונים. 

ברבע השלישי הגיע שוב שינוי מגמה, כאשר ריאל הורידה את מכבי ל־17 נקודות בלבד ב־10 הדקות ועלתה ליתרון 62:66 בסיומו. מכבי שוב הפכה ועלתה ל־69:74, אך דונצ'יץ' הפך ל־74:76 עם 7 נקודות רצופות. 

מכאן, הערב ההפכפך הזה הלך לכיוון של מכבי המאוד מחוברת ונחושה (שברה גם שיא מועדון עם 22 ריבאונדים בהתקפה, שבוע אחרי שרשמה 19 כאלה נגד מילאנו), ומהלכי פאול וסל של ג'קסון, טיוס (שוב אחרי ריבאונד התקפה) ושוב ג'קסון סגרו את הניצחון הכל כל יוקרתי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר