מלחמה בכיתה: תלמידים הפיקו סרט בסגנון דאעש

אירוע מצמרר בבית ספר יוקרתי במרכז הארץ • התלמידים הצטלמו רעולי פנים ואיימו על המצטרפים החדשים, ובמקביל ביצעו מעשי ונדליזם בבית הספר • המנהל השעה את התלמידים ועירב את המשטרה • משרד החינוך: "התנהגות מחפירה"

סרט האימה של התלמידים

פרסום ראשון: תלמידים רעולי פנים, מוזיקה שנלקחה מסרטים של דאעש והשחתת קירות וציוד - כך נראית פתיחת שנת הלימודים בבית ספר יוקרתי במרכז הארץ.

באירוע חריג ומצמרר פרסמו תלמידים בשכבת י"ב תיעוד מצולם, שנראה כאילו נלקח מבית ההפקות של ארגון המדינה האסלאמית. התלמידים, שרצו להרתיע את תלמידי שכבת ט' המצטרפים למוסד, בחרו להפיק וידאו שמזכיר את סרטוני עריפת הראשים. הם אולי חשבו שזה מצחיק, אבל בבית הספר חשבו אחרת - והשעו אותם לאלתר מהלימודים.

הסרטון שהופץ נפתח במוזיקה בשפה הערבית שמזכירה את הסרטים שמפיץ ארגון דאעש. התלמידים - כולם רעולי פנים עם מסיכות וכובעים - נוסעים על מעין טרקטור מול המצלמה ומסמנים בידיהם אות ניצחון בידיהם. הסרטון נראה כמו שנלקח מתעמולת מלחמה - הם מדלגים בין צמיגים גדולים כמו במחנה אימונים, ומנפצים בלוני מים. 

הרגע המטלטל בסרטון מגיע כשחבורת תלמידים נראית עומדת מעל תלמיד אחר כשהוא בחולצה כתומה ועיניים מכוסות לחלוטין - כמו בסרטוני עריפת הראש של דאעש. הדובר בסרטון פונה אל תלמידי כיתות ט' שאמורים להיכנס לשערי בית הספר, ואומר להם: "אהלן ט'תניקים, עד שלא תעלו לכיתה י', תתחילו ללמוד מקצועות ותפסיקו להיות ט'תניקים - ילדים כמוהו ימשיכו לקבל בלונים ופיצוצים לפנים". הדובר מוסיף: "אתם לא בטוחים בשום מקום", ושאר חבריו מוסיפים "אללה אכבר". אז מתחילה הקבוצה להתעלל בתלמיד.

סרטון האימה של התלמידים
סרטון האימה של התלמידים

"מתייחסים במלוא חומרת הדין"

פרט לסרטון, התלמידים ביצעו מעשי ונדליזם בבית הספר עצמו. בקטע הווידאו שהופץ בין התלמידים וכן בתמונות ברשת נראה ההרס שזרעו התלמידים במתקני הלימוד.

הסרטון החריג והשחתת הציוד הבית־ספרי עוררו סערה גדולה בקרב המורים והתלמידים. "לצערנו צולם סרטון, כביכול בהומור, אך אנו מתייחסים אליו במלוא חומרת הדין", כתב מנהל בית הספר להורים ולתלמידים. לדבריו, "התלמידים המעורבים בסרטון מושעים מבית הספר עד להודעה חדשה. המשטרה מעורבת בעניין הסרטון והוונדליזם". 

במשרד החינוך ציינו בתגובה, כי מדובר בהתנהגות מחפירה, שאין לה כל מקום בחברה אנושית מתוקנת. במשרד הוסיפו כי אין בכוונת המוסד החינוכי לעבור על הנושא לסדר היום. "לנוכח חומרת הדברים, התלמידים הושעו מבית הספר וזומנו לשיחת בירור יחד עם הוריהם", נמסר מהמשרד, "לצד זה, בית הספר עורך שיחות הסברה מקיפות עם כלל התלמידים של המוסד החינוכי כדי להדהד את המסר החינוכי. בית הספר קיים שיחות עם התלמידים המעורבים בסרטון, ואלה הביעו חרטה על המעשה. בית הספר ממשיך ללוות את המקרה כדי לוודא שמקרה מעין זה לא יישנה בעתיד".

במשרד הדגישו: "לא נסבול אירועים מעין אלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר