תעודת הבגרות החדשה: מאובטחת כמו שטר כסף

התעודה החדשה תכיל אמצעי הגנה נגד זיופים • כדי להקל על תלמידים: בעתיד הקרוב אפשר יהיה להנפיק תעודות בעמדות ברשתות הפארם

תעודת הברות החדשה

תעודת הבגרות תשנה את פניה: בוגרי כיתה י"ב יקבלו החל מהשנה תעודת בגרות חדשה, שתהיה עדכנית ומאובטחת. כך, למשל, התעודה תהיה מאובזרת באמצעי הגנה שימנעו זיוף. מדובר באמצעים שבהם עושים שימוש בהגנה על שטרות כסף, והיא תחליף את התעודה הישנה שנמצאת במערכת כבר יותר מ־25 שנה. 

בעקבות השינוי, רק תעודה זו תהיה קבילה במוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן, בעתיד אפשר יהיה להנפיק תעודת בגרות בעמדות ברשתות הפארם.

בעוד שלושה חודשים יקבלו בוגרי י"ב את תעודת הבגרות, אלא שהיא תיראה אחרת לגמרי ממה שהיה נהוג בשנים האחרונות. 

שר החינוך בנט // צילום: דודו ועקנין

בוגרי מחזור תשע"ז יקבלו תעודת בגרות שתכלול הליכי הערכה חדשים, לפי עקרונות רפורמת הלמידה המשמעותית (שבה 70% מהציון נקבע על ידי בחינת בגרות ו־30% נותרים על פי הערכה בית־ספרית). בחלקה העליון של התעודה יופיעו מקצועות החובה והבחירה ובחינות שבהן נבחן התלמיד בהיקף מורחב, ובחלקה התחתון יופיעו ציוני המקצועות הפנימיים - השכלה כללית, מבוא למדעים ומקצועות נוספים שנלמדו והוערכו באופן פנימי. כמו כן, בחלק התחתון יופיע הציון עבור המעורבות החברתית. 

תעודת הבגרות המונפקת כיום 

התעודה למעשה תהיה בנויה מגיליון אחד שיכיל באופן מרוכז את כל הישגי התלמיד. בעבר היו שני טפסים - ציונים חיצוניים וציונים פנימיים. עד כה כל מנהל בית ספר נדרש להדפיס עצמאית את הציונים הפנימיים של כל תלמיד ותלמידה. החל מהשנה, בתי הספר יקבלו את התעודות מוכנות ומודפסות ישירות מהמשרד, כולל ההערכות הפנימיות והחיצוניות. נוסף על כך, כל תלמיד יקבל שלוש תעודות מקוריות ומהודרות. עד היום כל תלמיד קיבל מקור אחד ושני העתקים. 

לטובת תלמידים ומשלימי יחידות בגרות שסיימו את מבחני הבגרות וזקוקים לאישור זכאות או לציונים בצורה דחופה, הבשורה עבורם היא שהם כבר לא יהיו צריכים להגיע פיזית למשרד הראשי בירושלים כדי להנפיק תעודה, אלא יוכלו להגיע למחוז בכל עמדה בארץ. שר החינוך, נפתלי בנט, אמר אתמול כי "מערכת החינוך צועדת בצעדי ענק קדימה, ומעכשיו גם תעודת הבגרות תותאם למאה ה־21. התעודה החדשה משקפת את רוח התקופה, ומעניקה מסמך מהודר שמכבד את בוגרי מערכת החינוך ומכבד את תהליכי הלמידה. אני מברך את בוגרי מחזור תשע"ז שזכאים לתעודה ומאחל להם הצלחה".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף: "תעודת הבגרות משקפת יותר מאי פעם את מוכנות בוגר המערכת לאתגרי המאה ה־21, ומכילה הערכה על מגוון גדול של מיומנויות וכישורים, הן לימודיים והן ערכיים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר