אוגוסט הוא חודש עמוס במטיילים ובתיירים. בעוד שישראלים רבים יוצאים אל מעבר לים, נתונים חדשים שהגיעו לידי "ישראל היום" מעידים על עלייה של ממש בתיירות הנכנסת לישראל, וחושפים פרטים על אודותיה.
במהלך שנת 2016 ביקרו בישראל 2,872,581 תיירים, שיא של כל הזמנים. על פי סקר שערכה חברת מרטנס הופמן, עבור קרוב למחצית מהם (47 אחוזים) לא מדובר בפעם הראשונה בארץ הקודש. 80 אחוזים מהמבקרים הביעו נכונות לשוב לישראל בעתיד.

צילום: אורן בן חקון
נוצרים את החוויה
אמנם זה לא הגיל אלא התרגיל, אבל מהנתון הזה קשה להתעלם: כמעט מחצית מהתיירים שהציפו את ישראל אשתקד היו בני 45 ומעלה, רק 18 אחוזים מהם היו מתחת לגיל 25. זה אולי מסביר למה מרבית התיירים (57 אחוזים) ארזו לבד והגיעו לבד. רק 12 אחוזים מהמבקרים בישראל הגיעו בהרכב משפחתי של 3 נפשות ויותר. עוד עולה מהסקר המיוחד כי ממוצע השהייה של תיירים בישראל עמד על 11.4 לילות.
ואם כבר לבד, אז שיהיה עצמאי: לא פחות מ־64 אחוזים מהתיירים הגיעו באופן עצמאי, זאת לעומת 27 אחוזים שהגיעו בטיול מאורגן. רק 8 אחוזים קנו חבילת תיור.
פילוח של אוכלוסיית התיירים שהגיעה לארץ מעלה כי הרוב המכריע, 54 אחוזים מהם, הם נוצרים. 38 אחוזים מהתיירים הנוצרים היו קתוליים, 28 אחוזים פרוטסטנטיים ו־28 אחוזים נוספים אורתודוקסים. רק 24 אחוזים ממבקרי 2016 בארץ הם יהודים. 15 אחוזים נוספים הצהירו כי אין להם השתייכות דתית. אחריהם: מוסלמים (3 אחוזים), הינדים, בודהיסטים ובעלי דתות אחרות (אחוז אחד) ובהאיים (0.2 אחוז).
23 אחוזים הגיעו לישראל למטרות הקשורות בדתם. נתון דומה, 22 אחוזים, הגיעו למטרת תיירות. רוב התיירים, 28 אחוזים, הגיעו לביקור קרובים וידידים. שאר המבקרים מצאו בארץ פעילויות בילוי והנאה, עסקים ושליחויות, או סיבות אחרות שלא צוינו.

הגנים הבהאיים // צילום: gettyimages

הכינרת // צילום: gettyimages
משהגיעו לישראל, 63 אחוזים מהמבקרים התאכסנו בבית מלון או בכפר נופש. 23 אחוזים התגוררו בבתי קרובים וחברים, 2 אחוזים לנו באכסניית נוער, ו־7 אחוזים בדירה שכורה.
97 אחוזים מהמבקרים בישראל לא "הסתכלו לצדדים". בין 3 האחוזים האחרים שילבו התיירים ביקור בירדן, במצרים, ביוון, בקפריסין או בטורקיה.
הפרסום באינטרנט עובד
קרוב ל־3 מיליון תיירים לא באים ברגל. על פי הסקר, רוב מכריע של המבקרים בארץ הזמינו את חבילת התיור ברשת. 43 אחוזים מהם קיבלו מידע מקדים על ישראל ואתרי התיירות בה במרשתת, בעוד שאחרים נותרו נאמנים לסוכני הנסיעות (15 אחוזים), והשאר מארגונים קהילתיים (15 אחוזים), מקרובים ומחברים ישראלים (14 אחוזים), ומחברים שגרים בארץ המגורים (5 אחוזים). מקום של כבוד אנחנו שומרים ל־2 אחוזים, שקיבלו את המידע מספרי טיול. בכל זאת, באו לבקר את עם הספר.

השר לוין // צילום: דודי ועקנין
התיירים ביצעו את ההזמנות בממוצע 2.48 חודשים לפני מועד הנסיעה. 48 אחוזים ביצעו את ההזמנה עבור הטיול חודש או פחות לפני הנסיעה, 31 אחוזים הזמינו חודשיים־שלושה מראש, 12 אחוזים הקדימו והזמינו עד חצי שנה לפני הטיול וכ־9 אחוזים ביצעו הזמנה יותר מחצי שנה לפני הטיול.
השיווק המוגבר ברשת הוגדר כמטרה של שר התיירות יריב לוין. בעקבות הנחיה שהעביר לאחרונה בנושא, פעל המשרד לפרסום התיירות בישראל באתרי תיירות מובילים כמו tripadvisor ו־Expedia. לכך סייעו גם ההוזלות במחירי הטיסה בזכות מדיניות "השמיים הפתוחים". התוצאות מדברות בעד עצמן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו