הנציבות האירופית: "יצרניות הרכב בגרמניה פעלו כקרטל"

הנציבות האירופית והרשות הגרמנית להגבלים עסקיים: יצרניות הרכב הגרמניות קשרו קשר לתאם את המחירים של מערכות פליטת סולר • במידה והדבר יימצא נכון - צפויים קנסות כבדים לענקיות הרכב

צילום אילוסטרציה. רכבים של יצרניות הרכב הגרמניות // Gettyimages

הגוף הרגולטורי להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי חוקר טענות לקרטל בקרב קבוצה של יצרנים גרמניים, כך מסרה שלשום (שבת) הנציבות האירופית. זאת בעקבות החשיפה של המגזין הגרמני "דר שפיגל" בסוף השבוע, ולפיה ב.מ.וו, פולקסווגן, אאודי ופורשה קשרו לכאורה קשר לתאם את המחירים של מערכות פליטת סולר.

תעשיית הרכב ספגה קנסות של מיליארדי דולרים משני צדי האוקיינוס האטלנטי בשנים האחרונות בשל קרטלים הקשורים לחלקים השונים ברכב, כגון מערכות תאורה, מקררי מנוע ומיסבים. לכן, מובן כי הצעד הנוכחי עלול להוביל לגביית קנסות כבדים מהחברות, מהבולטות בשוק הרכב - שכן חברות שנמצאו אשמות בהפרת כללי הקרטל של האיחוד האירופי צפויות להיקנס בנתח של עד 10 אחוזים מהמחזור העולמי שלהם. 

במכתב שמסרו הרשויות לחברות הנחקרות נכתב כי הן התנהגו "באופן אנטי תחרותי". חלק מהמכתב הובא ב"דר שפיגל, ואולם פולקסווגן והתאגיד דיימלר סירבו להגיב לכתבה. BMW כלל לא היו זמינים למתן תגובה.

נציין כי בגרמניה יש שישים בתי חרושת, המונים כ-200 עובדים שעוסקים בפיתוח חלקי רכב, בלמים, בנזין ודיזל, מצמדים וממסרות וכן מערכות לטיפול בפליטה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר