עורך דין ישראלי תובע את חברת התעופה אירופלוט: "נתקלתי בגילויי אנטישמיות"

"הם הסתכלו עלי במבט מזלזל, עיוותו פנים ולחששו ביניהם, תוך שהם שולחים לעברי מבטים מזלזלים. זה היה משפיל ומרגיז"

עו"ד ציבין. "תחושות קשות"

עו"ד מרדכי ציבין תובע את חברת התעופה הרוסית אירופלוט בטענה לאפליה על רקע דת ולאום נגדו. על פי התביעה, שהגישה אשתו עו"ד נחמה ציבין, הוא נתקל בגילויי אנטישמיות באחת הטיסות שלו בחברה, כשנאמרו לו אמירות משפילות על ידי צוות המטוס, ובהם "יש במוסקבה יותר מדי יהודים" ו"המנות הכשרות שלכם יקרות מדי בשבילנו".

עו"ד ציבין, החובש כיפה שחורה גדולה ובעל זקן קצר, אמר השבוע בשיחה שנערכה מחו"ל כי "מעולם לא נתקלתי בגילויים אנטי־יהודיים כאלה בוטים. אפילו לא במדינות מוסלמיות כמו ירדן, דובאי ומרוקו, שאליהן הגעתי במסגרת עבודתי המקצועית. ריח האנטישמיות היה פה כבד. הם הסתכלו עלי במבט מזלזל, עיוותו פנים ולחששו ביניהם, תוך שהם שולחים לעברי מבטים מזלזלים. זה היה משפיל ומרגיז".

האירוע נושא התביעה אירע במהלך חג הפסח האחרון, כאשר ציבין שהה עם בני משפחתו באי בקרואטיה ונדרש להגיע למוסקבה בדחיפות כדי לטפל ביהודי אמריקני שהיה עצור בנמל התעופה שרמייטבו שבמוסקבה בשל "עניין ביטחוני רגיש". לטענתו נמנע ממנו לעלות לטיסה המיועדת והוא נתקל בגילויי גזענות בוטים מצד נציגי החברה. 

עו"ד ציבין אומר כי היה המום מההתנהלות הבלתי צפויה של נציגי החברה. בסופו של דבר הוא נאלץ לעשות את השבת בחברת אנשים זרים. במוצאי שבת, לאחר חצות, הוא טס לקרואטיה עם חברת טיסה אחרת, כדי להמשיך את הנופש שנותר לו עם בני משפחתו. עו"ד בוריס למפרט, המייצג את החברה בישראל, מסר כי "בהתאם להליכים במקרים אלה נדרשת תגובתה של חברת התעופה בנוגע לפרטים. לאחר תגובתה, יוגש כתב הגנה לבית המשפט". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר