20 שנה להארי פוטר: המחברת חושפת סוד מפתיע

בעוד בעולם מציינים שני עשורים לסדרת הספרים הפופולרית, הסופרת ג'יי קיי רולינג מגלה כי יש יותר מהארי פוטר אחד

דניאל רדקליף בתפקיד הארי פוטר, צילום: איי.פי

בעולם חוגגים לאחרונה עשרים שנה לפרסום סדרת הספרים "הארי פוטר", שכישפה מיליוני ילדים ומבוגרים ברחבי העולם, אך כעת חושפת המחברת ג'יי קיי רולינג כי הילד בעל כוחות הקסם שהביס את המכשף וולדמורט לא היה ההארי פוטר הראשון בעולמה המכושף.

רולינג פרסמה רשומה בבלוג האינטרנטי שלה שעוסק ביקום של הארי פוטר וסיפקה זווית מעניינת על משפחתו של הקוסם הצעיר - זו שלא זכה להכיר בחייהם.

"הנרי פוטר (הארי, עבור כל מי שהכיר אותו), היה צאצא ישיר של הרדווין ולאילונט וכיהן בקסמהדרין בין השנים 1921-1913", כתבה רולינג. "הנרי גרם לסערה קטנה כאשר גינה את שר הקסמים דאז, ארצ'ר אברמונד, שאסר על חברי הקהילה הקסומה לעזור למוגלגים להילחם במלחמת העולם הראשונה. התמיכה הגלויה והעקבית שלו בקהילה המוגולגית תרמה רבות לסילוקה של המשפחה מחבורת "28 המשפחות הקדושות".

מחברת סדרת ספרי הארי פוטר, ג'יי ק. רולינג // צילום: איי.פי
מחברת סדרת ספרי הארי פוטר, ג'יי ק. רולינג // צילום: איי.פי

מחברת סדרת ספרי הארי פוטר, ג'יי ק. רולינג // צילום: איי.פי

"להארי היה בן בשם פלימונט, שיחד עם אשתו יופמיה, "חיו חיים ארוכים מספיק לראות את בנם נישא למכשפה בת מוגלגים בשם לילי אוונס, אך לא זכו לחזות בהולדת נכדם, הארי", הוסיפה הסופרת. אם כך, הארי פוטר הראשון היה סבא רבא של הארי פוטר המפורסם, וככל הנראה ברנש שאהב לעורר מחלוקת וזכה בחלקו שלו בהרפתקאות מעניינות.

השאלה הנשאלת היא מדוע בוחרת רולינג לספר את סיפורו של הארי פוטר הראשון, והאם הוא צפוי להשתלב בהרפתקה נוספת ביקום של הארי פוטר. דוגמה דומה אפשר למצוא בספר ובסרט הקולנוע "חיות הפלא והיכן ניתן למצוא אותן", שמגולל עלילה ביקום המכושף, אשר מתרחשת בניו יורק עשרות שנים לפני לידתו של הקוסם המפורסם.  

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר