אכל סושי ונדבק בטפיל

אוכלים סושי? בדקו את טיב הדגים • בעקבות תיעוד טפיל בחולה, מזהירים רופאים בפורטוגל: "יש עלייה גדולה במדינות המערב של מקרי דלקות כתוצאה מאכילת סושי"

הטפיל נפוץ בעיקר בדגים ופירות ים נאים // צילום אילוסטרציה: gettyimages

מחקר פורטוגלי, שפורסם לאחרונה בכתב עת מדעי בריטי, טוען כי "פופולאריות הסושי במערב הובילה לעלייה במקרי הזיהומים הטפיליים". מומחה מפורטוגל שטיפל בחולה כבן 32, מצא זחל של טפיל, שנצמדה לדופן המעי של החולה. 

החולה הגיע לטיפול רפואי עם כאבי בטן, בחילות וחום שנמשכו כשבוע. הרופאים ערכו לחולה בדיקת דם שהצביעה על דלקת, ועל רגישות בבטן התחתונה שלו. רק אחרי שסיפר לרופאים כי מספר ימים לפני שהחל לחוש ברע אכל סושי, התחילו הרופאים לחשוד כי החול נדבק בטפיל מסוג אניסאקיס, טפיל המופץ באמצעות תולעים הפולשות לבטן או למעיים. 

הוסרה באמצעות רשת מיוחדת. התולעת שנמצאה בבטנו של החולה // צילום: Egas Moniz Hospital

התולעים שמפיצות את הטפיל מצויות לרוב בדגים ובפירות ים נאים. הרופאים ערכו אנדוסקופיה (סריקה מצומת של המעיים) ומצאו במעיו של האיש תולעת שנצמדה לדופן המעי, כשמסביבה ניתן לראות בבירור את האזור הדלקתי. הרופאים עשו שימוש ברשת מיוחדת על מנת להסיר את הזחל, "מכאוביו של החולה נעלמו בין רגע", הסבירו הרופאים, והוסיפו כי "מרב מקרי האניסאקיס נרשמים ביפן, אך בשנים האחרונות חלה עלייה עצומה של מקרים במדינות המערב". 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר