"רשת" תפטר את שני העובדים שביימו סירטון נגד חרדים

הזכיינית פרסמה סרטון בו כתב מותקף על ידי חרדים כשהוא אוחז בדגל ישראל • אתר חדשות חרדי בדק וחשף: הסרטון מבוים • שני העובדים שאחראים לסרטון נמצאים בהליך פיטורין

"סרטון מבוים וערוך מגמתית" // צילום מתוך הסרטון

"רשת", זכיינית ערוץ 2, פיטרה את שני העובדים שאחראים לסרטון המבוים בו חרדי בבני ברק נראה כתוקף אדם שאוחז בדגל ישראל. הסצנה, שלכאורה נראיתה אלימה במיוחד, התגלתה כמבוימת. הסרטון שצולם בבני ברק, חולל סערה בציבור החרדי והוסר מעמוד הפייסבוק ומהאתר של זכיינית לאחר יממה בלבד.

באדיבות 'קוריץ מערכות אבטחה'

בסרטון נראה איש "רשת" גיא הוכמן כשהוא מתהלך ברחובות שכונת חסידות סטאמר בבני ברק, ובידו דגל ישראל. הסרטון נועד בתחילה להדגים את האיבה של חסידי סטאמר לסמלי המדינה, ואכן, אחרי מספר שניות נראים ילדים בשכונה קוראים קריאות בוז לעבר הוכמן. אחד השכנים מנסה "להניא" את הכתב מלהסתובב בשכונה עם הדגל. חסידים עוברים שעוברים לידו יורקים לידו וביצים מושלכות לעברו מחלונות הבניינים הסמוכים.

מי שפקפק באמיתות הסרטון, שצבר בזמן קצר תגובות, לייקים וצפיות רבות, היו עורכי אתר החדשות החרדי "כל הזמן". עדויות מקומיות טענו כי הסרטון פוברק: "אחרי שהסתובב שעות ארוכות בעיר מבלי שהותקף, פגש הוכמן חבר ותיק וביקש ממנו לתקוף אותו", נכתב באתר "כל הזמן", "לפי העדויות, ניכר היה בברור שהם חברים. השניים התחבקו ודיברו במשך דקות". 

אחרי השיחה ביניהם, התרחק החבר של הוכמן באופנוע, חזר במהירות, חטף את דגל הלאום מידיו של הוכמן ושבר אותו. ברשת, כך נראה, ערכו את הסרטון באופן מגמתי, כך שיציג חד צדדית את הציבור החרדי.

האתר חשף צילום ממצלמות האבטחה במקום, שתיעדו את פגישת הוכמן עם "שובר הדגל" כשהם מתחבקים ומשוחחים בנעימות. 

מרשת נמסר בתגובה: ״רשת פועלת במלוא החומרה כדי לבדוק את הנושא ותמצה את הדין כדי שמעשים אלו לא ישנו, בין אם טעויות אנוש ובין אם טעויות אחרות הרי שכל הנוגעים בדבר מביעים חרטה ופועלים לתיקון. בכל מקרה, ביום הזיכרון ולפני יום העצמאות זה הזמן לקרב בין אדם לחברו״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר