תעלול אכזרי. טייסן // פייסבוק // תעלול אכזרי. טייסן // פייסבוק

טרגדיה: בן 11 התאבד בגלל מתיחה ברשת

טייסן בנץ מארצות הברית שם קץ לחייו לאחר שחברתו ביימה התאבדות ברשת חברתית • כתב אישום הוגש נגד קטין

מתיחה ברשת שיצאה משליטה. טייסן בנץ האמריקני בן ה-11 ניסה להתאבד בחודש שעבר. מאז הוא שהה בטיפול נמרץ בבית החולים בניסיון להציל את חייו, אך ביום שלישי המאמצים כשלו והוא מת. משפחתו של הילד טוענת כי מתיחה ברשת החברתית היא זאת שגרמה לטייסן לשים יד בנפשו. על פי החשד, חברתו של טייסן, הגדולה ממנו בשנתיים, ביימה בעזרת חבריה התאבדות ודאגה שהנושא יעלה ברשת החברתית.

בנץ התגורר יחד עם משפחתו במרקט, מישיגן. אחרי חקירה שערכה המשטרה המקומית, הוגש השבוע כתב אישום כנגד קטינ/ה האחראי לפי המשטרה למותו של הילד. במשטרה סרבו לחשוף את פרטיו של הקטין, אך דווח כי הוא הואשם בשימוש זדוני באמצעי תקשורת ובשימוש במחשב לצורך ביצוע פשע.


האם בימים יפים יותר // פייסבוק

אמו של טייסן, קטרינה גוס, אמרה לאחר המקרה המצער: "נכפה עליו לסיים את חייו כתוצאה ממתיחה נוראית ברשת החברתית. המשפחה שלנו שבורה לגמרי. אני קוראת למשפחות לדבר על זה, ליצור תקשורת עם הילדים שלכם בנוגע לסכנות שבאינטרנט וכמה תקשורת ברשת יכולה להיות ממש כמו פנים אל פנים. אני רוצה שטייסן ייזכר כמו שהיה – ילד שהביא אושר לכל מי שסביבו. הילחמו נגד הנזקים של הרשת החברתית".

עוד אמרה גוס: "אני כועסת, אני מרגישה שלמרות שמדובר בילדים צעירים הם מודעים לחלוטין למעשיהם ובוחרים את ההחלטות שלהם ויודעים מה נכון ומה לא. הם בגיל שאפשר לקחת החלטות עצמאי". עוד אמרה כי "כל מי שמעורב במתיחה נגד בנה צריך לשאת באחריות החוקית למתיחה המזעזעת הזאת". האם אמרה שהבעיות התחילו אחרי שטייסן, ילד נמרץ, אקטיבי ופופולארי בתיכון, קנה פלאפון מחברו מבלי שהיא ידעה על כך. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו