הטבח במגדל: נדב סלע כשיר לעמוד לדין

אבחון פסיכיאטרי: "הנאשם היה שפוי בעת ביצוע המעשה" • סלע הואשם ברצח אכזרי של אישתו, בנו הבכור, בנו הצעיר ובנם של השכנים

נדב סלע בבית המשפט בנצרת // צילום: גיל אליהו/ג'יני // נדב סלע בבית המשפט בנצרת // צילום: גיל אליהו/ג'יני

נדב סלע המואשם ברצח במגדל כשיר לעמוד לדין. יפעת שטרית, שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת, האריכה את מעצרו של נדב סלע עד ל-24 באפריל, המועד שבו יתקיים דיון נוסף בבקשה להארכת מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

צילום: עופר פריימן, דני ברנר

האבחון הפסיכיאטרי קבע כי סלע כשיר לעמוד לדין והיה שפוי בעת ביצוע המעשה ביום הטבח.

הטבח במגדל היא אחת מפרשיות הרצח המזעזעות ביותר שידעה ישראל. לפני כחודש הוגש כתב האישום המחריד כנגד סלע (28). סלע הואשם בביצוע הרצח האכזרי של אשתו דור כרסנטי (23) ז״ל, בנו הבכור יוסף ז״ל בן שנה ו-10 חודשים, בנו הצעיר בנימין ז״ל בן 10 חודשים, ובן השכנים נחמן עתיה (11) ז״ל. עוד מואשם סלע בניסיון לרצח של נתן עתיה (10), הילד שניצל מהתופת לאחר שהעמיד פני מת. 

 

ארבעה בני אדם נרצחו בבריטניה • המעצרים החלו - ומה מתכוונת לעשות תרזה מיי?

הטרור הפך חלק בלתי נפרד מהעולם הישן • פרשנות

חשיפה: מכונת לב־ריאה הושבתה בבית חולים הדסה

במהלך הדיון  בו הוגש כתב האישום נגדו, אמר הנאשם ברצח כי התבקש לבצע את הרצח. "לפני שבעה חודשים, עשיתי תאונה. עשיתי תאונה ברכב וקרה לי נס. בורא עולם שמר עלי. התאונה הייתה תאונה משונה. זאת אומרת, הפנים של האוטו קפא, ולא קיבלתי חבטות. קיבלתי נס על טבעי. מאז התרחשו דברים. עד היום של הרצח.  ביום של הרצח, התבקשתי לעשות את המעשה, מצד המחשבה, כדי להביא אותי לפה", כלשונו.

אמה של הנרצחת היום בבית המשפט

אמה של דור ז"ל אמרה: "באתי במטרה שהוא יראה את התמונות של אשתו וילדיו. אולי זה יזעזע אותו קצת. המעשה הוא מאוד קשה בשבילנו. עבר עלינו חודש מאוד קשה. עברנו דרך ארוכה של געגועים. היו לך פרחים ביד, איך יכולת לרצוח את הילדים שלך?", צעקה לעבר נדב סלע.

רפ"ק עופר אוסטה שניהל את החקירה  אמר מחוץ לאולם בית המשפט: "כמו ששמעתם את עובדות כתב האישום, בעשרים לשמיני בינואר אירע הרצח במושבה מגדל. עוד באותו יום נעצר הנאשם נדב סלע באותו המבית. עם מעצרו הוא הודה בפני שוטרי מחוז טבריה. משם הוא נלקחת לתחנת מחוז טבריה ושם הוא אמר לחוקרי ימ"ר צפון כי מי שהיה בבית הם עמלקים, ולכן הוא הרג אותם. זו הגירסה איתה הוא רץ לאורך כל החקירות במשטרה. הוא עבר תהליך של הסתכלות פסיכיאטרית ונמצא כשיר לעמוד לדין..".

כתב האישום מתאר שלב אחר שלב, את הזוועה שהתחוללה בבית משפחת סלע בשבת, ה-28 בינואר 2017, שבת שבה אב המשפחה שחט בזה אחר זה את בני משפחתו היקרים לו ביותר ואת בן השכנים שהתארח בביתו לארוחת שבת וקריאת פרקי תהילים. רק נתן הקטן בן ה-10 נותר בחיים ועדותו היא נדבך מרכזי במסכת הראיות המפלילה שייתכן ותוביל להרשעה של נדב סלע, בארבעת מקרי הרצח ובניסיון לרצח. במידה ויורשע, הוא צפוי להישלח לארבעה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר