תנו לשעון יד

שעון הקיץ ייכנס החודש לתוקפו, ואין זמן מתאים מזה לבחון את שוק שעוני היד • המחירים, ההמלצות וצווי השעה בענף

ממשיכים לחדש ולהציע דגמי שעוני יד // צילום: gettyimages

רבים מאיתנו כבר סופרים את הימים אחורה: בעוד שבועיים בדיוק, ב־24 במארס, נזכה לקבל את שעון הקיץ וליהנות מעוד שעה חשובה של אור, ואולי מעוד כמה דקות מתוקות של שינה. זו הזדמנות, כמובן, להתחדש גם בשעון יד מהקולקציות החדשות. בשעה טובה.

מעצבי האופנה והספורט וגם יצרני הרכב לא נחים לרגע, ואף על פי שהשנה היא כבר 2017, הם ממשיכים לחדש ולהציע דגמי שעוני יד מפתיעים בעיצובם ובמחירים שנוסקים לגבהים של שש ספרות ואף יותר. 

ברשת פדני מציינים כי השעונים הם אקססוריז, לפעמים בלעדיים, על ידיהם של הגברים. "השעון הוא ה־תכשיט שלהם", אומרת סמנכ"לית השיווק ברשת, רותי מרק, "לעומת זאת, עבור הנשים, השעונים הם אביזר אופנתי המתחלף בכל עונה".

1. אלפינה, מחוג וייס 4,195 ש', 2. ג'ויסי קוטור, 750 ש', 3. גוצ'י, אימפרס 4,975 ש', 4. אובקו, אימפרס 955 ש', 5. ריצ'רד מיל, תכשיטי JB החל מ־500,000 ש', 6. אדידס, 549 ש', 7. סווטש, 289 ש', 8. Piet Hein Eek, הביטאט, 1,450 ש'

מלבד העדפה ברורה למותג מסוים ולמעצב אהוב, יש כמה דברים שחשוב להתייחס אליהם כשרוכשים שעון יד. אחד מהם הוא חומרי הגלם. "בשעונים עם רצועות מתכת מומלץ לבחור ברצועה העשויה מפלדת אל־חלד שתגן על השעון מפני התבלות. שעונים בעלי זכוכית ספיר עמידים יותר מפני שבר", מסבירה מיה מילצקי, סמנכ"לית סיטי טיים ישראל. לדבריה, האויב הגדול ביותר של השעונים הוא לא מים, אלא אדים. "לא מומלץ לענוד שעון במקלחת חמה, בג'קוזי, בבריכה ובסאונה, גם אם הוא עמיד בפני מים", היא אומרת, "האדים שבאוויר יכולים לחדור לשעון כשהם במצב צבירה של גז, ובעת העיבוי לקצר או לגרום לחלודה". 

דניאל רחום, מנהלת השיווק של קבוצת רולטיים, מציינת כי אחד מהטרנדים המובילים בענף השנה הוא חזרה לקווים הנקיים. "מדובר בטרנד שמאפיין את העיצוב הסקנדינבי, המציג את התפיסה 'Less is More'", היא אומרת. מרק מוסיפה בהקשר זה כי הגוונים הבולטים השנה במותגים בולטים הם הכחול והרוז־גולד: "העונה נראה הרבה גוונים פסטליים, לצד הטרנד המטאלי המבריק,  ובשילוב אבנים במראה יהלומים - הן בלוח השעונים והן במסגרת".

1. O bag ישראל, 185 ש', 2. אמפוריו ארמני, ג'נטלמן, 2,800 ש', 3. GUESS, פלאנט, 899 ש', 4. בריסטון, נומרו 13, 1,885 ש', 5. ברייטלינג, פדני החל מ־17,660ש', 6. SEIKO, רויאלטי, 1,185 ש', 7. ורסצ'ה, הבורסה לתכשיטים, 7,000 ש', 8. טומי הילפיגר, ג'אקי או, 890 ש'

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר