נתניהו מקיים ביקור היסטורי בסינגפור

אחרי הפיסגה עם טראמפ - נתניהו יצא למסע מדיני נוסף • גורם מדיני: "המגעים למציאת פיתרון למפוני עמונה נמשכים" • אחרי סינגפור ייצא נתניהו לביקור באוסטרליה

קבלת פנים חגיגית לנתניהו בסינגפור // צילום :חיים צח - לע"מ // קבלת פנים חגיגית לנתניהו בסינגפור // צילום :חיים צח - לע"מ

יומיים אחרי שנחת מביקור של שבוע בארה"ב, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא אתמול לביקור ארוך בסינגפור ובאוסטרליה, שממנו ישוב ביום שני הבא. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בסינגפור ובפעם הראשונה התנגנה התקווה בטקס קבלת פנים בארמון הנשיאות איסטנה. ראש הממשלה, מלווה ברעייתו שרה, התקבל בטקס מרשים כשתזמורת צבאית ניגנה את שני ההמנונים. 

הבוקר התקבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו על ידי ראש ממשלת סינגפור לי לונג. לאחר מכן פגש ראש הממשלה נתניהו את נשיא סינגפור ד"ר טוני טאן קנג יאם. השניים קיימו פגישה מורחבת יחד עם שרים בממשלת סינגפור. 

בפגישה דנו בהעמקת שיתופי הפעולה בין שתי המדינות בתחום הטכנולוגיה כדי להתגבר על האתגרים המשותפים. כמו כן דנו בהעמקת שיתוף הפעולה בין המדינות בסיוע למדינות אפריקה בתחומי הטכנולוגיה והיזמות. 

נתניהו בקבלת הפנים בארמון הנשיאותי בסינגפור // צילום: חיים צח - לע"מ 

נשיא סינגפור ציין כי שתי המדינות התחילו כמדינות קטנות ללא משאבים טבעיים ופתחו טכנולוגיות אשר סייעו לצמיחת המדינה ושגשוגה. ראש הממשלה נתניהו העלה את נושא פתיחת קו תעופה ישיר בין המדינות. רה"מ נתניהו הזמין את נשיא סינגפור לבקר בישראל.

צילום: חיים צח - לע"מ 

גורם מדיני ציין כי הדיווחים בעיתון "הארץ" על היוזמה שרצה לקדם שר החוץ האמריקני לשעבר ג'ון קרי יחד עם מדינות האזור אינם מדויקים. עוד ציין הגורם כי עדיין אין התקדמות במגעים למציאת מענה למפוני עמונה, אך הבהיר כי הם נמשכים במקביל למגעים עם טראמפ בנושא בהתנחלויות. 

בתוך כך, הגורם הסביר את עמדתו של ראש הממשלה בעניין התאגיד. הבכיר ציין כי חופש הדיבור הוא ערך חשוב שלו זכאים גם ראשי ממשלה, ולכן מותר גם לראש ממשלה להביע הסתייגות מהקמת התאגיד בדיוק כמו שלתקשורת מותר לדרוש את הקמתו. לדברי אותו גורם אין חובה של המדינה לממן גוף תקשורת מסוג זה, בייחוד לאור העבודה שהוא עולה מאות מיליוני שקלים.                        

לאחר מכן ימריא נתניהו לסידני, אוסטרליה, שם ייפגש עם ראש הממשלה האוסטרלי, ואף צפוי להתארח אצלו עם רעייתו לארוחת ערב. נוסף על כך, ישתתף שם נתניהו באירוע רב משתתפים לאנשי עסקים ישראלים ואוסטרליים. 

יתרה מזאת, ייפגש נתניהו עם יו"ר האופוזיציה ועם ראשי הקהילה היהודית ויבקר בבית ספר יהודי. בחודש הבא צפוי נתניהו לקיים שתי נסיעות ארוכות נוספות לחו"ל: לסין, לרגל 25 שנים ליחסים בין המדינות, ולארה"ב על מנת להשתתף בכנס של הלובי למען ישראל, איפא"ק. 

נתניהו התייחס לנסיעותיו אתמול בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "יש יום חדש, אין זמן ליעפת, אין זמן לג'ט לג, כי לאחר ישיבת הממשלה אני אצא לביקור חשוב בסינגפור ואחר כך באוסטרליה. נדמה לי שזה הביקור הראשון של ראש ממשלה בשתי המדינות החשובות הללו. אנחנו נחזק את הקשרים הביטחוניים, הכלכליים וגם האחרים עם שתי המדינות הללו. באוסטרליה אני אקיים יחד עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, פגישה עם אנשי עסקים משתי המדינות, במטרה להגדיל את הסחר בין ישראל ובין אוסטרליה". 

 נתניהו הוסיף כי "מה שאנחנו עושים לחיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם - וזה ניכר בביקור בוושינגטון, זה ניכר גם בביקורים שקדמו לוושינגטון, בעולם המוסלמי, ועכשיו ביבשת אוסטרליה ובמעצמות אחרות באסיה - מה שברור כאן שיש לזה גם היבט כלכלי; אנחנו פותחים שווקים חדשים. הדבר הזה הוא אחד מהדברים שתורמים לחיזוק כלכלתה של ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר