צבעה את שיערה - ובנס ניצלה מעיוורון

צעירה קנדית לא ידעה שהיא סובלת מאלרגיה קטלנית לאחד המרכיבים בצבע השיער שלה • "העיניים התנפחו, צרחתי מפחד"

עינייה הנפוחות של טיילה דורי // מתוך עמוד הפייסבוק שלה // עינייה הנפוחות של טיילה דורי // מתוך עמוד הפייסבוק שלה

טיילה דורי, בת 16 מקנדה, בסך הכל רצתה שהגבות והריסים שלה יהיו קצת כהים יותר. זה הסתיים בתופעה אלרגית חמורה ואף סכנת עיוורון ממשית, אחרי שימוש בצבע לשיער. התלמידה הצעירה שמה לב רק לאחר 30 דקות מהשימוש, כי הגבות שלה מתחילות לגרד ו"לשרוף".

"התעוררתי כמעט בעיוורון מוחלט בגלל התגובה האלרגית לצבע", סיפרה דורי. "העיניים שלי פשוט התנפחו כמו בלונים, בכיתי וצרחתי. הרגשתי כאילו יש לי בתוך האישונים חול ים שאני לא יכולה להוציא, וכמו סכיני גילוח על הגבות שלי. העיניים שלי היו נפוחות לחלוטין, יכולתי לראות רק מעט מאוד והעיניים שלי דמעו".

תגובה אלרגית קשה. מתוך עמוד הפייסבוק של דורי

טיילה לא הייתה מודעת לכך שיש לה אלרגיה קטלנית לפראפנילן דיאמין אחד הכימיקלים שנמצאים בצבע השיער. דורי לא הייתה מודעת לכך כיוון שלא עשתה בדיקת אבחון לאלרגיות קודם לכן בחייה. כעת לתלמידת התיכון נשארו כוויות כימיות באיזור העיניים, והיא הוזהרה שאם תיגע שוב בחומר אליו היא אלרגית היא עלולה למות. 

רק רצתה גבות כהות יותר. דורי לפני המקרה. מתוך עמוד הפייסבוק שלה

"אושפזתי והייתי ממש מבוהלת, הרופאים אמרו שמה שעברתי היה נדיר", סיפרה הקנדית. "חוויתי כאבים קשים. אני לעולם לא אשתמש יותר בצבע לשיער. כשמרחתי את החומר הכל היה בסדר, חיכיתי עשר דקות לפי ההוראות ואז שטפתי את זה. זה נראה טוב והייתי מרוצה. אבל לאחר חצי שעה העור מסביב לעיניים שלי נהיה מגרד בטירוף". לצערה של הנערה המסכנה, היא שמה לב כי הריסים והגבות שלה מתחילים לנשור לאט לאט לאחר המקרה, אך גם היא יודעת שהמקרה הזה היה יכול להיגמר רע הרבה יותר מבחינתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר