מחדל משטרתי הוביל לשחרור הגנבת

אחרי שפרסמה אמש כי עצרה גנבת תיקים סדרתית שחרר היום בית המשפט את שמחה חסון (54) לאחר מחדל משטרתי

מתוך סרטון המשטרה // מתוך סרטון המשטרה

מחדל של משטרת מחוז תל אביב, הוביל לשחרורה ממעצר של גנבת תיקים סדרתית. אתמול התגאתה משטרת לב תל אביב, על מעצרה של שמחה חסון, בת 54 מירושלים, החשודה בגניבה של תיקים ממסעדות, המשטרה אף נתנה טיפים כיצד להישמר מגניבות וכנראה שכדאי לציבור להפנים את הטיפים מאחר ובגלל שהביאו את חסון לבית המשפט מעבר לזמן של המעצר, בית המשפט נאלץ לשחרר אותה.

אתמול בשעה 6 בבוקר, הגיעו שוטרים של משטרת לב תל אביב לביתה של חסון בירושלים בעקבות מספר תיקים שגנבה בהזדמנויות שונות. 

המקרה הראשון אירע לפני כשבועיים במסעדה ברחוב דובנוב בת"א ומתיעוד במצלמות האבטחה ניתן היה לראות כי חסון על פי החשד, ניצלה את ההזדמנות שהמתלוננת, קשישה בשנות ה-80 לחייה, לא ישבה בכיסאה ובעלה של המתלוננת, לא הפנה את תשומת ליבו למתרחש, ניצלה את ההזדמנות וגנבה את התיק ומשכה מהכספומט של הקשישה 4000 שקלים. 

ביום חמישי שעבר  בחנות נעליים בגן העיר בת"א. אישה  בשנות ה-70 לחייה, הניחה את תיקה בסמוך לדלפק הנעליים, החשודה ניצלה את חוסר תשומת הלב של המתלוננת וגנבה את תיקה. גם הפעם הכיל התיק ציוד אישי וכרטיס חיוב. וגם הפעם היה מוצמד אל כרטיס החיוב הקוד האישי. ותוך זמן קצר נמשכו מחשבון הבנק של המתלוננת 9,000 ש"ח.

הגנבת בפעולה // צילום מסך

פקד יפעת זיו דוברת מרחב ירקון, ציינה כי חלק מדפוס הפעולה של החשודה, היה שנהגה להשתמש בכובעים על מנת להקשות על זיהויה. היום הובאה חסון לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרה, שם אמר נציג המשטרה רס"ב יוני הירשהורן כי בבית המשפט בירושלים מתנהל נגדה משפט באשמת 6 מקרים של גניבות תיקים. 

פרקליטה של החשודה, טען כי בצילומים זאת בכלל לא מרשתו והוסיף כי יש לשחרר אותה כי מעצרה אינו חוקי מאחר והיא הייתה אמורה לבוא אתמול לדיון בעניינה לבית המשפט.

השופטת רונית פוזננסקי כץ, כתבה בהחלטתה כי היא חולקת על דעת פרקליטה של החשודה ובצילומים אכן מדובר בחשודה, אולם מאחר והמשטרה לא הביאה אותה בזמן לבית המשפט יש לשחרר אותה.  

לבית המשפט נמסר כי "החשודה מפרה את תנאי מעצר הבית ולמעשה עצם העובדה שבתיק צילום ותיעוד של החשודה מחוץ לביתה, מדברת בעד עצמה", כתבה השופטת פוזננסקי כץ והוסיפה: "חרף מכלול האמור לעיל, במהלך הדיון הסתבר כי החשודה הובאה בפני שופט רק היום ולא אתמול כפי שצריך היה להיעשות, אני מוצאת כי יש לתת לעניין זה, שאני רואה בחומרה, משקל בעניינה של החשודה וחרף העובדה שבתיק חשד סביר ועילת מעצר, אני מוצאת להורות על שחרורה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר