מיס סלואן: ג'סיקה צ'סטיין מרתקת על המסך

ניצחון הוא לא הדבר הכי חשוב, הוא הדבר היחידי • עד כמה רחוק תלכו בשביל להוכיח משהו? • צפו למותחן בקצב מהיר

צילום: יח"צ // מיס סלואן: ג'סיקה צ'סטיין מועמדת ראויה לזכייה

בסוף השבוע יעלה לאקרנים הסרט מיס סלואן, אחד הסרטים המעניינים של החורף עם דמות נשית חזקה במיוחד. אם איכשהו יצא לכם לפספס את השחקנית הראשית, ג'סיקה צ'סטיין, בפרויקטים אחרים על המסך הגדול כמו: "בין כוכבים" או "להציל את מארק וואטני", אתם מקבלים הזדמנות לצפות בה תחת קצב מהיר ועם נושא שלא ישאיר אתכם אדישים. אומנם לא הייתי בונה על זכייה באוסקר, אך בינתיים צ'סטיין קיבלה מועמדות בקטגורית השחקנית הטובה ביותר במסגרת פרס גלובוס הזהב אשר יתקיים ב - 8.1.2017.

הבמאי, ג'ון מדן ("שייקספיר מאוהב"), בחר לביים סרט העוסק בוושינגטון, פוליטיקה, ואישה אחת היוצאת לקדם חוק שיגביל אחזקת נשק.

מיס סלואן: לא היינו מציעים לכם להסתבך איתה
מיס סלואן: לא היינו מציעים לכם להסתבך איתה
מיס סלואן: לא היינו מציעים לכם להסתבך איתה // צילום: יח"צ

צ'סטיין מגלמת אישה קרה במיוחד, נטולת רגשות ומאוד עוצמתית. כזו שלא תרצו להיות בצד הגרוע שלה. היא תוכיח לכם שנורמלי זה משהו שמעריכים יתר על המידה. בזמן שאתם חושבים שאתם טומנים לה מלכודת במשחק פוקר, תגלו מאוד מהר שהיא בכלל משחקת איתכם שח-מט ואף מנצחת בנוק אאוט. 

סיפור המסגרת חושף את עבודתה כלוביסטית העובדת בחברת שתדלנות, בה היא הייתה כוכב עולה. פה ושם משחדת אנשי ציבור, חוברת לאנשי קונגרס וכל זאת עם מוסר מפוקפק. היא מחזיקה צוות תמיכה שלם שעוזר לה לקדם חוק ליברלי במיוחד, שיגביל אחזקת נשק ויקשה על תהליך קבלת רישיון לנשק.

לא צריך להיות מעורב 24/7 בחדשות חוץ על מנת להתוודע לעובדה שנושא הנשק בארצות הברית תמיד נמצא על הפרק. בין אם מדובר בטבח בבית ספר באוקלנד ב – 2012, בו נרצחו 7 אנשים, או הטבח במכללת וירג'יניה ב – 2007, בו נרצחו 33 אנשים בידי תלמיד, עדיין קשה לאמריקאים לוותר על התיקון השני בחוקה, המקנה להם את הזכות לנשק.

הסיפור האינטימי של מיס סלואן חושף כי הקשר היחיד והקבוע שהיא מנהלת, הוא בכלל עם זונה ממין זכר. היא כל כך מנותקת רגשית ותחרותית שאף את היחסים האינטימיים בחייה, היא מזייפת.

מיס סלואן: הסרט מגיע לשיא בסנאט
מיס סלואן: הסרט מגיע לשיא בסנאט
רגעי שיא בסצינות השימוע בסנאט // צילום: יח"צ

בזמן שהיא מנסה לשנות סדרי עולם ולמצוא דרך יצירתית לוביסטית לשנות את דעת הקהל בארצות הברית שיתמוך בהגבלת נשק, הצד שמנהל מולה את המערכה מנסה להפיל אותה והיא מגיע עד לסנאט, שם מחפשים לעשות לה משפט שדה לתקשורת, במטרה לחסל אותה.

תחת טיפוחיה של מיס סלואן, אנחנו פוגשים את השחקנית המוכשרת גוגו אמבתה-רו, אותה תזהו מ"מדינת ג'ונס החופשית". פירוש שמה בשפת הזולו הוא: "הברכה שלנו", וזה אכן מה שהיא מביאה איתה לסרט, ברכה. גוגו מגלמת את אזמה, בחורה צעירה שכל חייה רודפת אחר ניצחונות קטנים בעד הגבלת נשק. היא מקבלת הזדמנות לעבוד עם מיס סלואן, אך מגלה מאוד מהר את המחיר הגבוה.

מיס סלואן: גו גו אמבתה-רו
מיס סלואן: גו גו אמבתה-רו
גוגו אמבתה-רו בתפקיד משנה משובח // צילום: יח"צ

במהלך הסרט, תמצאו את עצמכם תוהים אם אכן מיס סלואן חסרת רגשות, או פשוט טובה בעבודתה. כמה רחוק הייתם הולכים עבור מטרה שיכולה לשנות את פני המדינה הכי חזקה בעולם? ואם החיים שלכם היו עומדים בסכנה, זה היה משנה את התשובה שלכם?

בימים אלו, לעשות סרט כזה, אינו דבר ברור מאליו. ידוע שהוליווד ברובה ליברלית ותמיד יש מקום לסרט המטיף לשמרנות. אך העובדה היא, שהסרט נכשל בקופות מיום יציאתו וחבל. התזמון של הסרט ייתכן בעייתי, לאור הזכייה של מפלגת השמרנים בבחירות האחרונות ולאור המצב הביטחוני באופן כללי. 

האמריקאי הממוצע יגיד לכם שאין לו בעיה עם חופש והוא מאמין בטוב ליבם של אנשים. בפועל, הוא יגבה את עצמו עם אקדח 9 מ"מ במגירת השידה ליד המיטה.

אפשר להגיד שאלוהים ברא את כולם שונים, סמואל קולט הפך אותם לשווים. מיס סלואן, לא תבחל בשום אמצעי על מנת לקבל את מה שהיא רוצה ואף תפר כמה חוקים, אני מזמינה אתכם לצפות ולגלות כמה רחוק היא הלכה.

צפו למותחן בקצב מהיר, כזה שישאיר אתכם על קצות האצבעות. כל פעם שתחשבו שאתם יודעים מה הולך לקרות, תחכה לכם הפתעה מעבר לפינה. אל תסיטו את המבט לרגע מהמסך, אחרת, אתם עלולים להפסיד.

במאי: ג'ון מדן

שחקנים: ג'סיקה צ'סטיין, מארק סטרונג, ג'ון לית'גו, גוגו אמבתה-רו

עליה לאקרנים: 22.12.2016, 132 דקות

באדיבות פורום פילם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר