פייסבוק רוצה להיות סנפצ'ט

החברה הודיע על שדרוג חדש של תוכנת המסרים המיידים • במקביל ממשיכה החברה במלחמה בחדשות המזויפות • כפתור חדש יתריע על שיתוף כתבה שהעובדות שלה אינם נכונות

שדרוג חדש של פייסבוק מסנג'ר יאפשר פיצ'רים דומים לסנפצ'ט // צילום Gettyimages // שדרוג חדש של פייסבוק מסנג'ר יאפשר פיצ'רים דומים לסנפצ'ט // צילום Gettyimages

פייסבוק ממשיכה לשכלל את הפיצ'רים השונים שלה וחושפת היום (שישי) שדרוג משמעותי לפייסבוק מסנג'ר.

השדרוג יאפשר להוסיף סטיקרים ואפקטים בזמן שיחה במסנג'ר בדומה לסנאפצ'ט ויהיה זמין לכלל המשתמשים בעולם בימים הקרובים.

בדומה לאפליקציית סנאפצ'ט גם פייסבוק מנסה להלביש פילטרים שמשנים את המראה של האדם. אם עד עכשיו יכלו המשתמשים להלביש סטיקרים ופילטרים שונים על השיחה, כעת מבקשת פייסבוק להתקרב יותר אל המשתמשים הצעירים ולאפשר להם לעבוד בזמן השיחה בסביבה דומה לסנפצ'ט.

בין השאר יוכלו המשתמשים פילטר שהופך את דמות המשתמש לשרטוט נייר בדומה לקליפ האגדי של להקת AH-A. בנוסף יוכלו להלביש פילטר של קרניים.

המלחמה ב"פייק ניוז" עולה שלב

מיד לאחר הבחירות בארה"ב בנובמבר השנה החליטו בפייסבוק להתחיל מלחמה חסרת פשרות ב"פייק ניוז" הרץ ברשת ותופס תאוצה.

במסגרת אותה מלחמה הודיעה החברה אמש כי המלחמה היא נגד " "המקרים הכי גרועים, התרמיות הברורות שמופצות על ידי ספאמרים למטרותיהם האישיות" , כך כתב אדם מוסרי, סגן נשיא פייסבוק והאחראי על הפיד של פייסבוק.

החברה טוענת כי הגולשים ביחד עם גופי צד שלישי הם יהוו הקובעים האם מדובר ב"פייק ניוז" או לא בעזרת מנגנון דיווח לחברה. לחיצה על כפתור הדיווח תשלח את הכתבה לארגונים החתומים על אמנה בין לאומית לבדיקת עובדות.  אם אותם ארגונים יקבעו שכתבה מסוימת לא נכונה השיתוף לא יוסר ויעביר את הלחיצה לכתבה המנתח את השקר בה. פייסבוק גם תוריד את הדירוג של אות הכתבה ומי שיתף אותה יקבל התראה כי הוא משתף כתבה שפייסבוק צא אותה כלא נכונה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר