צו כינוס לנכסי פישמן: "דמו לא סמוק יותר"

השופט אורנשטיין דחה את הבקשה שהגיש פרקליטו של פישמן להסדר נושים • המנהל המיוחד, עו"ד יוסי בנקל, יבצע חקירות בדבר היקף החובות

פישמן בכניסה לדיון בבית המשפט // צילום: יוסי זליגר // פישמן בכניסה לדיון בבית המשפט // צילום: יוסי זליגר

איש העסקים אליעזר פישמן בתחילת הליך פשיטת רגל. לאחר דיון ארוך הורה נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, על צו כינוס נכסים לפישמן ומינה את עו"ד יוסף בנקל כמנהל מיוחד. עו"ד בנקל יגיש דו"ח, לאחר שיבחן את הסדר החוב שמציע פישמן עד 11 בינואר 2017. 

חובותיו של פישמן מוערכים ביותר מ־4 מיליארד שקלים. ביציאתו מהדיון הסוער, גער פישמן בכתבת "חדשות 2", עמליה דואק, ששאלה אותו על התנהלותו בתקופה הקרובה. פישמן צעק עליה: "את מוכנה לעוף לי מהעיניים?... תלכי קיבינימט". 

השופט אורנשטיין קבע כי "בעל התפקיד יבחן את הצעת ההסדר של החייב, יערוך את הבדיקות הדרושות על פי דין ויכנס אסיפות נושים". עוד הורה בית המשפט על צו עיכוב יציאה מהארץ נגד פישמן, וכן הורה לו לשלם תשלום חודשי בסך 15 אלף שקלים על פי פקודת פשיטת הרגל לקופת ההסדר אצל כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר). בית המשפט אף הורה לפישמן להגיש דו"ח מקיף לכנ"ר ולהתייצב במשרדיו ככל שיידרש. 

צילום: יוסי זליגר  

במהלך הדיון ביקר השופט את הבקשה המקורית של פרקליטיו של פישמן. עו"ד שלום (שולי) גולדבלט אמר בדיון: "אנחנו לא מבקשים שדמו של מישהו יהיה סמוק משל מישהו אחר". ולכך העיר השופט אורנשטיין: "ככה זה נראה". נזכיר כי רשות המסים האשימה בתגובתה ששלחה לביהמ"ש בשבוע שעבר כי פישמן מבקש לעצמו "הסדר במסלול VIP". 

בהמשך הדיון הסכים פרקליטו של פישמן על מתן צו הכינוס. ההסדר המוצע מדבר על תשלום שנע בין 70 ל־80 מיליון שקלים, במימוש נכסיו של פישמן, בתמורה למחיקת חובות שלהם הוא ערב אישית, בהיקף שנע בין 1.7 ל־1.8 מיליארד שקלים. 

הסך הכולל של חובות החברות של פישמן נאמד בין 4.5 ל־5 מיליארד שקלים, ורובם המכריע הוא חובות שלו אל הבנקים. 

חשוב לציין כי החוב לרשות המסים, שהתניע את התהליך הנוכחי, מוערך בכ־196 מיליון שקלים, והתשלום שלו נדרש לפי פסק דין חלוט של בית המשפט. אלא שפישמן הגיש בתחילת השבוע הודעה לבית המשפט, שבה הוא חולק על החוב, ולטענתו יש לקזז את הפסדיו ב־2015 עם רווחיו ב־2006. 

פרקליטו של פישמן ביקש בדיון התחשבות ופעילות מהירה ככל האפשר של בעל התפקיד, כדי למזער ככל האפשר את הנזק אשר עלול להיגרם לנכסים השונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר