חופשת הלידה משעממת? כך תשדרגי אותה

אם נמאס לך להישאר בבית, לשוטט באינטרנט או להתגלגל בקניונים בשופינג מיותר, קבלי 5 רעיונות להעביר את החופשה

דרכים יצירתיות להעביר את חופשת הלידה // צילום: Gettyimages // דרכים יצירתיות להעביר את חופשת הלידה

כבר חרשת על הרחוב הראשי, השדרה, בתי הקפה, כבר נפגשת המון פעמים עם החברות הפנויות ודיברתן על הכל. כבר קנית יותר מידי דברים בחנויות, ובאינטרנט, ו...חופשת הלידה מתחילה למצות את עצמה, השעמום מתגבר ואין לך מה לעשות. אז זהו, שיש מה לעשות. רק צריך לפתוח את הראש ולחשוב יצירתי. קבלי חמישה רעיונות לאמא הטרייה והמשועממת בחופשת הלידה:

1. להתחיל סוף סוף את החוג הזה שרצית, עם תינוק

היום כמעט לכל חוג, קורס או סדנה שהיית יכולה לעשות לבד, ישנה אופציה גם לעשות עם העולל הקטן. יוגה לתינוקות, ריקודי עם עם תינוקות, שחיה עם תינוקות, רפלקסולוגיה, מוסיקה ועוד. אז רק תצביעי על הדבר הזה שתמיד רצית לעשות, ובטוח תמצאי את הגרסה האמהית שלו. ומאחר ואין לך את התירוץ שאין לך זמן, ואת רק מחפשות סיבות לצאת מהבית עם הקטנצ'יק, זו הזדמנות מצוינת להזיז את עצמך ולהשלים פערים עם תוכניות שתמיד רצית להוציא לפועל.

2.  סעי לאיקאה, ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות

איקאה זה אחד המקומות היותר ידידותיים לילדים. כל כך ידידותיים ששווה לנסוע לשם גם אם את לא צריכה לקנות שם כלום (למרות שבטוח תצאי משם עם משהו).

מעבר לעובדה שתמיד נחמד לטייל במסלול, תוכלי לבחון את החדרים המעוצבים ולקבל השראות, לשחק עם התינוק באזור הילדים, לאכול שם צהריים בזול ולהעביר כמה שעות טובות בלי לשים לב אפילו.

3. מפגשי אמהות שכונתיים

אין כמו אמהות משועממות כמוך, להעביר איתן את הזמן. אז אם את לא מכירה אף אחת בחופשת לידה, ובעצם גם אם כן, הגיע הזמן לפגוש חברות. בשנים האחרונות קמו המון קבוצות שמזמינות אמהות בחופשת לידה להגיע למפגשים במתנ"סים, בבתים ובגנים השכונתיים ולהעביר יחד את הזמן. ככה תהיה לך סיבה לצאת מהבית, לא תצטרכי לדבר לעצמך, תפגשי אמהות בדיוק במצב שלך. כך  תקבלי תמיכה, הזדהות, כתף לבכות עליה, סיפורים לצחוק מהם, ואולי אפילו חברות לטווח הרחוק. ובעיקר יהיה לך עם מי לדבר על העגלה החדשה שקנית, ואם ממש תהיי ברת מזל, תדברו על נושאים שלא קשורים להורות. אבל כנראה שלא.

(למשל: עמותת מ.מ.ש בתל אביב לאימהות צעירות, או קבוצת ההורים של שמרית דוד)

4. אומנות ה-DIY

לצאת מהבית בחופשת לידה זה חשוב. אבל עכשיו חורף ולפעמים לא יכולים או לא רוצים לצאת החוצה לקור ולגשם. 

טרנד ה-DIY -do it yourself  כאילו הומצא בשביל אימהות בחופשת לידה. כל כך הרבה רעיונות מסתובבים להם באינטרנט, החל מאיך להכין לבד דברים לעיצוב חדר התינוק איך להכין חפצים ומשחקים לתינוק, ועד רעיונות לצילומי תינוקות מיוחדים ועוד. רק צריך לפתוח יו טיוב או פינטרסט ואת בגן עדן של עיצוב ועשייה. יש רמות שונות של מורכבות, כך שאם את לא מיכאלנג'לו את יכולה למצוא רעיונות שהם גם ברי ביצוע וגם תהיי מרוצה מהתוצאה. אפשר להעביר ימים שלמים ביצירה, ובלי שתשימי לב חופשת הלידה תסתיים ותתבאסי שאין לך זמן להכין עוד בובת קרטון או נחשוש צבעוני אחד.

5. תחשבי על הרעיון הגדול הבא

דווקא עכשיו כשאת לא עובדת, זה הזמן לחשוב במושגי סטארט-אפ. בזמן שאת מניקה או מאכילה או מסתובבת בחוץ עם התינוק בפעם המיליון באותו רחוב, תחשבי על רעיונות, תריצי בראש אפשרויות, תחשבי בגדול, ותנסי למצוא את הרעיון לעסק הבא שלך, לפריצה הגדולה, לשלב הבא בקריירה. נכון שאת עייפה אבל תתפלאי, דווקא כשעייפים מגיעים הרעיונות הטובים ביותר, וזו דרך נפלאה להעסיק את עצמך ואת הראש ולצאת ממעגל השיחות על תינוקות שלא נגמר. במקרה הכי גרוע, לא יצא מזה כלום. במקרה הכי טוב, יהיה לך רעיון מדהים שאין לדעת לאן יתפתח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר