הסינים בונים שחזור מדויק של הטיטאניק

יותר ממאה שנים לאחר טביעתה של הספינה, הולך ונבנה העתק מדויק של כלי השיט ההיסטורי, הפעם עם מספיק סירות הצלה

הטיטאניק המקורית ביום השקתה במספנות בבלפסט // צילום: איי.פי // הטיטאניק המקורית ביום השקתה במספנות בבלפסט // צילום: איי.פי

משחזרים את ההיסטוריה: בסין החלו אתמול בבניית העתק מדויק של אוניית הנוסעים האגדית טיטאניק, שנודעה בגודלה ובפאר הבלתי נתפס של מתקניה. 

בטקס רב רושם החלה בניית הספינה הגדולה בדרום מחוז סצ'ואן בסין. הספינה צפויה לעלות 116 מיליון פאונד ותשמש כ"בית מלון צף" וכאטרקציית תיירים ייחודית.

בצעד שנוי במחלוקת החליטה חברת "אנרג'י סטאר", שיזמה את בניית ההעתק ההיסטורי לכלול באטרקציה סימולציה של פגיעת הקרחון בספינה ולשחזר עבור המבקרים את רגעי האימה של טבעית הספינה. באסון, שהתרחש בחודש אפריל של שנת 1912, נהרגו למעלה מ-1,500 בני אדם.

בכירי החברה הבונה את הספינה המפוארת, סו סאוג'ון, אומר כי אין זה מוזר כלל שהאטרקציה המשונה הולכת ונבנית דווקא בסין. "זה לא שיש למדינה אחת בעלות על האובייקט הזה. בדיוק כמו שבארצות הברית הפיקו את 'קונג פו פנדה' או 'מולאן', יש פה משהו שמייצג ערכים בין לאומיים", הוסיף סאוג'ון.

בנייתה של ספינת הפאר צפויה להסתיים לקראת סוף שנת 2017 והיא צפוייה לכלול מאות חדרי מלון משוחזרים בהתאם לסטנדרטים של תחילת המאה העשרים. עלותו של לילה בחדר פשוט על הספינה תעמוד על כ-300 דולרים ואילו לילה באחד מתאי הפאר עשוי לעלות עד 1000 דולרים. כל הפרטים על סיפונו של כלי השיט צפויים להיות העתק מדויק של המקור, מהשטיחים, עבודת העץ ועד ידיות הדלתות. ההבדל הבולט היחיד בין ההעתק למקור הייה נפח כפול של סירות הצלה בעלות מכשור מודרני וזאת מסיבות ברורות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר