החוזה של "מהפכה במטבח" נחשף

בלי זכות לדרוש החזר כספי אם ייגרמו הפסדים • הקפאת כל החשבונות של העסק ברשתות החברתיות • "רשת": "מדובר בחוזה סטנטרטי"

גרניט // משה שי

ידוע שמשתתפים בתוכניות ריאליטי חותמים על חוזה נוקשה מול ההפקה, אבל מה קורה כשמדובר במשתתפים שנמצאים בקשיים, ולעיתים בסכנת פשיטת רגל או קריסה כלכלית? בימים אלה משודרת ברשת העונה השנייה של "מהפכה במטבח", אשר במסגרתה מגיע השף אסף גרניט למסעדות ובתי קפה, ובתוך ארבעה ימי עבודה במסעדה - שמתועדים בפרק אחד - הוא מנסה לסייע להם לצאת מהמשבר שאליו נקלעו. אבל גם במקרה הזה מתברר שהם חותמים על חוזה דרקוני, שייחשף מחר במוסף "שישבת" של "ישראל היום". והנה חלק מהסעיפים הבולטים: 

על פי החוזה, המשתתפים לא יקבלו תשלום על השתתפותם (בניגוד לחלק מהתוכניות האחרות), וגם לא תהיה להם הזכות לדרוש החזר כספי על הפסדים שייגרמו בעקבות הצילומים. עם זאת, בכל שלב ניתנת למפיק הזכות לשנות את הפורמט ואת כלליו בהתאם לשיקולו. בחוזה נדרשים המשתתפים להקפיא את כל החשבונות ברשתות החברתיות - גם החשבונות של העסקים וגם החשבונות האישיים. ההפקה יכולה לבטל את השתתפות המסעדות בתוכנית בכל שלב וללא צורך בנימוק. יתרה מזו, יש לה זכות גם לא לשדר את התוכנית כלל. להפקה ולגרניט יש הזכות המלאה לבצע כל שינוי במסעדה, גם שינויים שעלולים לגרום להפסדים כלכליים, והמשתתף מסכים לכך שלא יוכל לדרוש פיצוי מכל סוג שהוא. החוזה הזה בתוקף של 18 חודשים מיום שידור התוכנית, והמשתתפים מתחייבים לשמור על סודיות מוחלטת באשר למתרחש בצילומים. ומה יקרה למי שיפר אותו? עשוי להיקנס בסכום גבוה של רבע מיליון שקלים. 

מ"רשת" נמסר בתגובה כי "כידוע ל'ישראל היום', מדובר בחוזה סטנדרטי לחלוטין, אשר מאפיין את מרבית החוזים שנעשים בתוכניות טלוויזיה מסוג זה ושמטרתו להגן הן על בעל המסעדה והן על הגוף המשדר. אנו עומדים מאחורי החוזה ובעיקר גאים ב'מהפכה במטבח', תוכנית הטלוויזיה הפופולרית ביותר שמשודרת בימים אלה על המסך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר