הקצין המצטיין חשוד שביים היתקלות עם מחבל

קצין לשעבר ירה למוות בצעיר שניסה להיכנס לבסיס עם טרקטורון • חשוד כי שתל סכין על הרוכב • נעצר בעקבות תלונת קרוב משפחה ושוחרר למעצר בית

שוחרר למעצר בית, הקצין לשעבר דודו ג'ואמיס // שוחרר למעצר בית, הקצין לשעבר דודו ג'ואמיס

דודו ג'ואמיס, קצין לשעבר מבית זרזיר, היה הלוחם הבדואי הראשון בסיירת גולני, ואף סיים קורס קצינים בהצטיינות ומונה לקצין הבדואי הראשון ששירת בחיל האוויר. כעת, הקצין לשעבר ששירת בבסיס צאלים, חשוד כי ביים לפני כשנתיים היתקלות עם מחבל, שלכאורה ביקש להיכנס לבסיס.

לאחר האירוע, מצ״ח חקרה את הפרשה. בחקירה טען הקצין כי הבחין בנהג הטרקטורון כשהוא מתקרב לגדר הבסיס וביקש ממנו לעצור, אך זה סירב והתקרב אליו עם סכין שלופה בידו, וכדי להגן על עצמו נאלץ לירות בו ולהרוג אותו.

הקצין השתחרר מהצבא והוא נעצר בעקבות תלונה של קרוב משפחה שטען כי החשוד התוודה בפניו על האירוע וסיפר לו כי שתל את הסכין בזירת האירוע. 

ג'ואמיס הובא היום (שני) לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בבאר שבע, שדחה את בקשת המשטרה לעצור אותו לשמונה ימים והוא שוחרר למעצר בית עד ליום רביעי הקרוב.

פרקליטו של הקצין, נחמי פיינבלט, מסר בתגובה כי "המשטרה חושדת כי דודו ג'ואמיס ירה בצעיר וניסה לרוצחו בעת שנסע בטרקטורון בסמוך לבסיס צאלים בזמן מבצע צוק איתן, אז הוא שירת בקבע והיה קצין תורן. הצעיר הגיע עם טרקטורון סמוך לגדר הבסיס בצאלים, הקצין הורה לו לעצור וזה נסע לעברו. הקצין ירה באוויר והפעיל נוהל מעצר חשוד. המשטרה הצבאית חקרה את האירוע אך לא הוגש נגדו כתב אישום. בעקבות תלונה של קרוב משפחה המשטרה חושדת כי הקצין שתל את הסכין לאחר הירי כדי לחפות על ירי מיותר. מדובר בהאשמות שווא שהוטחו על ידי קרוב משפחתו של הקצין שהינו עבריין מרמה ומסוכסך עם מרשי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר