דו"ח מבקר המדינה מצא ליקויים במכון התקנים

ביקורת קשה על התנהלות מכון התקנים ומנכ"ל הארגון הקודם, דני גולדשטיין • המנכ"ל הקודם אישר לעובד בכיר ששב מחופשה ללא תשלום, לקבל שכר מלא, בלי שנכח במכון בקביעות וללא החתמת שעון נוכחות במשך כארבע שנים • הארגון בתגובה: "רוב הליקויים תוקנו"

מכון התקנים, צילום: קוקו

דו"ח מבקר המדינה חשף ליקויים הקשורים למכון התקנים ולסדרי מינהל ובתפקוד שומרי הסף במכון.

על פי הדו"ח, המנכ"ל הקודם של המכון, דני גולדשטיין, מינה בשנת 2011 מנהל מחלקה משפטית ללא מכרז או ועדת איתור ובלי שהועד הפועל או ועדה מטעמו בחנו ואישרו את התפקידים שימלא, את כישוריו הנדרשים ואת הדרגה המוצעת ובלי שסיפק לועד הפועל את כל הפרטים לגבי המועמד שבחר. במכון לא נוצר גרעין ידע מספק בתחומי הליבה המשפטיים והוא הוציא למיקור חוץ כמעט את כל עבודות הייעוץ המשפטי שהיקפן בשנת 2015 היה כ 2.6 מיליון שקלים. כמו כן, הוא לא הפחית את תלותו בתחומי הליבה במשרד א המעניק שירותי ייעוץ למכון בהתקשרות בפטור ממכרז זה 39 שנים.

עוד נטען בדו"ח כי גולדשטיין, אישר לעובד בכיר ששב מחופשה ללא תשלום, לקבל שכר מלא, בלי שנכח במכון בקביעות וללא החתמת שעון נוכחות במשך כארבע שנים. המכון לא החזירו לתפקידו הקבוע כמנהל תפעול באגף מינהל והמשיך לשלם את שכרו כממלא מקום מנהל אגף בניין אף שלא חזר לתפקיד זה. אף שעובדות ההעסקה החריגה היו ידועות למנהלת הכספים, למנהל משאבי אנוש ומינהל, ליועץ המשפטי ולמבקר הפנימי, אף לא אחד מהם פנה בנידון לועדת הביקורת ולועד הפועל.

בנוסף לכך, נכתב בדו"ח, מנהל אגף משאבי אנוש ומינהל, מר יואל מלי, התרשל בפיקוח על השימוש ברכבי מאגר במכון: לא בוצעו מעקב ופעולות תיעוד בדבר השימוש שנעשה בהם ועל ידי איזה עובד. לא נזקף שווי שימוש ולא שולם מס על פי הוראות מס הכנסה בגין רכבי מאגר, אשר עובדים עשו בהם שימוש פרטי.

ממכון התקנים נמסר בתגובה: "מכון קיבל את הערות המבקר וההנהלה הנוכחית מובילה שינויים משמעותיים . רוב הליקויים תוקנו והשאר בתהליכי טיפול מתקדמים. מכון התקנים הינו רשות סטטוטורית המוסמכת על ידי המדינה לקבוע תקינה במדינת ישראל ובתור שכזאת היא מונופול בתחום זה".

בנושא המזגנים מסר המכון: "כי קביעת דרך סימונה של הנצילות האנרגטית  נמצא בתחום אחריותו  של משרד התשתיות והאנרגיה.  המכון מבצע את בדיקות ההתאמה לתקן בלבד"

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר